مسابقه‌ی عکس لبخند کودکان آغاز به کار کرد

مدیرعامل کانون در جمع اعضای کتاب‌خانه‌های تهران از آغاز به کار فاز اول پورتال کودکان در قالب مسابقه‌ی عکاسی خبر داد.

بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده در هفته‌ی ملی کودک با منتخب اعضای کتاب‌خانه‌های استان تهران در نشست «سهم من» دیدار و گفت‌وگو کرد؛ نشستی که اعضا در آن، بی‌پرده انتقادهای خود را در کنار درخواست‌ها و پیشنهادات مطرح کردند.
در این نشست بود که مدیرعامل کانون در پاسخ به سوالی در حوزه‌ی اطلاع‌رسانی فعالیت‌های کتاب‌خانه‌های این نهاد در کشور و نیز با اشاره به نام‌گذاری روز سوم هفته‌ی ملی به کودک و رسانه، از راه‌اندازی فاز اول پورتال ملی کودک با نام «کودک 24» خبر داد و ضمن اشاره به طراحی محتوایی این سایت گفت: این پورتال تنها به بچه‌های داخل کشور اختصاص ندارد، و به تمامی بچه‌ها و حتی تمامی کودکان دنیا اختصاص دارد و همه می‌توانند عکس‌های خود را در سایت آپلود و در این مسابقه شرکت کنند.
بر اساس فراخوان مسابقه‌ی «لبخند کودکان»، از بازدیدکنندگان پورتال «کودک 24» خواسته شده از لبخند زیبای کودکان عکس بگیرند و برای این سایت ارسال کنند.
این سایت در آدرس koodak24.ir در دسترس و اپلیکیشن‌های موبایل و تبلت سایت نیز برای علاقه‌مندان پیش‌بینی شده است.
در بخش گالری سایت «کودک 24» مجموعه‌ای از تصاویر لبخند کودکان درج شده که به مرور نیز به آرشیوی برای تصاویر لبخند کودکان تبدیل می‌شود.
امسال شعار هفته‌ی ملی کودک بر اساس تصمیم شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی این رویداد، «دنیا با لبخند کودکان زیباست» قرار گرفته و هرروز این هفته از 15 تا 21 به یک موضوع اصلی اختصاص یافته است.
در این نشست حاجیان‌زاده به عمق و تاثیرگذاری درونی فعالیت‌های کانون اشاره و تصریح کرد که قصد ندارند به بهای تبلیغات بیش‌تر، از عمق فعالیت‌های این نهاد بکاهند. با این‌حال او گفت که در سال‌های جدید عموم مردم نسبت به فعالیت‌های ما کم‌اطلاع هستند، که علت آن شاید این است که کانون در سال‌های گذشته سعی کرده به عمق تاثیرگذاری خود بیفزاید و آن عمق باعث شده که از سطح دور بماند؛ ما معتقد هستیم که عمق باید حفظ شود اما این‌که بالاخره افکار عمومی باید بداند که چنین امکاناتی هم وجود دارد، باعث می‌شود که کار تبلیغی و اطلاع‌رسانی را نیز جدی بگیریم.
او البته به تنوع امکانات هم توجه داشت و گفت: در دوره‌های قبل، جایی به جز کانون وجود نداشت اما اکنون تنوع و انتخاب بیش‌تر شده و شاید بخشی از این مشکل هم طبیعی است.
مدیرعامل کانون متذکر شد که در یک سال اخیر کانون در برنامه‌های صداوسیما حضور جدی‌تری پیدا کرده، و حضور در شبکه‌های اجتماعی و موبایلی را نیز جدی گرفته، اما برای نهادی مانند کانون پرورش فکری هم مناسب نیست که کار تبلیغاتی روبنایی انجام بدهد و فقط تکرار اسم و آرم کند. چراکه کانون باید با توانمندی‌هایش خود را معرفی کند.
در بخش دیگری از این نشست یکی از دانش‌آموزان گفت که در مدرسه‌اش به خاطر عضویت در کانون تحت فشار است و معلم‌هاشان با کانون پرورش فکری مخالف هستند. حاجیان‌زاده در پاسخ به این عضو گفت که رهبر معظم انقلاب روی گسترش فعالیت کانون به‌ویژه در مدارس و برای دانش‌آموزان تاکید دارند و وزیر آموزش و پرورش هم به طور ویژه به دنبال همکاری بیش‌تر این دو نهاد است. وی سپس درباره‌ی این مورد دستور پی‌گیری داد و گفت که اگر موردی هم بر خلاف سیاست‌های اصلی آموزش و پرورش وجود داشته باشد، کانون آن را پی‌گیری و پاسخ خواهد داد.