هر روز 2 تئاتر رایگان، یک برنامه‌ی تلویزیونی در هفته‌ی ملی کودک

همزمان با اجرای دو تئاتر رایگان در ساعات صبح، «عمو مهربان» و «خاله رویا» شخصیت‌های برنامه‌های تلویزیونی کودکان هر روز ساعت 3 با حضور بازدیدکنندگان نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک، میهمان پخش شبکه‌ی دو سیما می‌شوند.

بر اساس تازه‌ترین گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، همزمان با 15 مهرماه و با آغاز هفته‌ی ملی کودک، هر روز علاوه بر اجرای دو سانس تئاتر برای کودکان، در نوبت صبح، گروه‌های تلویزیونی نیز در نوبت بعدازظهر برنامه‌هایی ویژه را با حضور کودکان و خانواده برای پخش زنده از شبکه‌ی دوم سیما در کانون پرورش فکری خیابان حجاب ضبط می‌کنند.
همچنین تئاتر «خیمه‌ی گل‌باقالی» به کارگردانی بهناز مهدی‌خواه هر روز در ساعت‌های 9 و 10:30 صبح در سالن نمایش غدیر، واقع در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب تهران به روی صحنه می‌رود.
این برنامه در نوبت صبح با هماهنگی مدارس، ویژه‌ی دانش‌آموزان خواهد بود، هرچند که ورود برای عموم خانواده‌ها و بچه‌ها آزاد است.
این نمایش تا روز 19 مهرماه روی صحنه است، و از این روز حسین چراغی نمایش «جک و لوبیای سحرآمیز» را به روی صحنه می‌برد.
هفته‌ی ملی کودک با حرکت قطار کودکی از تهران به مقصد البرز با حضور کودکان، نویسندگان و هنرمندان و مدیران آغاز می‌شود. بعدازظهر این روز نیز، مدیران و مسوولان حوزه‌ی کودکان کشور به بیمارستان‌های مفید و روزبه می‌روند تا از بچه‌های بستری در این دو مرکز عیادت کنند.
افتتاح نمایشگاه نقاشی کودکان بیمار و نیز برپایی نشست تخصصی امنیت روانی کودکان در عصر دیجیتال با حضور نیما افشار نادری و محمدعلی شامانی، از عمده بخش‌های آغازین هفته‌ی ملی کودک گزارش شده است.
غرفه‌‌ی بیش از بیست نهاد و وزارت‌خانه در کنار سی غرفه‌ی فرهنگی و فرهنگی کانون، از ساعت 8:30 صبح روز 15 مهر تا 6 عصر پذیرای عموم کودکان و خانواده‌هاست.