عرضه آثار برگزیده ناشران کتاب کودک در فروشگاه‌های کانون

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 9 عنوان کتاب‌ ناشران برگزیده‌ی جشنواره کتاب کودک و نوجوان در سال 1392 را به منظور عرضه در فروشگاه‌های خود خریداری کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، خریداری کتاب‌های برگزیده ناشران غیر کانونی و عرضه‌ی آن در چرخه‌ی فروش محصولات فرهنگی کانون از جمله انتظارهای دست‌اندرکاران نشر کتاب کودک ایران از مسوولان کانون است که به اعتقاد آنان به توزیع گسترده‌تر این آثار در میان خانواده‌ها کمک می‌کند. 
مدیریت بازرگانی کانون هم‌اکنون دارای بیش از 200 فروشگاه عرضه‌ی محصولات فرهنگی در سراسر کشور است و در این میان قصد دارد این کتاب‌های برگزیده را در فروشگاه‌های محصولات فرهنگی‌هنری خود عرضه کند.
بر همین اساس مجموعه 3 جلدی «رفتم بالا اومدم پایین» سروده‌ی ناصر کشاورز از نشر «چکه و شهر قلم»، مجموعه 7 جلدی «من می‌توانم خلّاق و هنرمند باشم» اثر زهرا جهانبخش و جواد محمدزاده از نشر «آوند رشد»، «فرهنگ اعلام کودک» اثر مهدی ضرغامیان از نشر «محراب قلم» و «اطلس جغرافی جهان برای دانش‌آموز» ترجمه‌ی مسعود جوادیان از نشر «افق» از جمله کتاب‌هایی است که توسط کانون از ناشران خریداری شده است.
هم‌چنین «ننه پنبه» نوشته افسانه آسایش و «گلستان سعدی» بازنویسی فرهاد حسن‌زاده هر دو از نشر «سوره مهر»، «فرهنگ‌نامه مشاغل» از نشر «طلایی»، «به عروسی من بیا» اثر سرور کُتبی از نشر «به نشر آستان قدس رضوی» و «کشک‌های خفن» اثر محمدرفیع ضیایی از نشر «چرخ و فلک» از دیگر کتاب‌های ناشران کودک و نوجوان است.
گفتنی است هم‌زمان با بیست‌ویکمین دوره‌ هفته کتاب و کتاب‌خوانی از هر عنوان از این کتاب‌ها بیش از 500 جلد خریداری شده است و به زودی از طریق فروشگاه‌های کانون در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.