افتتاح رسمی جشنواره هفته ملی کودک در سراسر ایران

با فرا رسیدن روز جهانی کودک؛ جشنواره هفته‌ی ملی کودک هم‌زمان با تهران درسراسر کشور آغاز شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، درمراسم افتتاحیه این جشنواره و نمایشگاه که با حضور علیرضا حاجیان‌زاده، مدیرعامل کانون و جمعی از هنرمندان و فعالان حوزه کودک و نوجوان و کودکان و دانش‌آموزان در محل این کانون برگزار شد؛ وی خطاب به کودکان سراسر کشور گفت : به شما سلام می‌کنم. به شما که جهان با خنده‌هایتان زیباترمی‌شود . شما را دوست دارم و با شما زیبایی‌های زندگی ما زیباتر می‌شود . آرزو می‌کنم که درهیچ کجای دنیا کودکی غمگین نباشد. آرزو می‌کنم صلح و آرامش برای شما در تمام جهان گسترش یابد. برای‌تان آرزوهایی شاد و آرام در سایه لطف خدای مهربان آرزومندم .
با این سخنان جشنواره و نمایشگاه سراسری کودک با شعار "بادبادک امید، شادی، دانش، آرامش" به صورت رسمی افتتاح و آغاز به‌کار کرد .
این جشنواره با بخش‌هایی مختلف و متنوع درحوزه‌های هنر، ادبیات؛ بازی و سرگرمی و.... هر روز از ساعت 9 تا 18 در محل مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران پذیرای کودکان و خانواده‌های آن‌هاست .
نمایشگاه هفته ملی کودک ایران با وسعت بیش از 7‌هزار متر مربع و حضور نزدیک به 60 سازمان و تشکل مردم نهاد برنامه‌های متنوعی را به اجرا در می‌آورند. هم‌چنین هنرمندان برنامه‌های کودک سیمای جمهوری اسلامی نیز برنامه‌های خود را به‌صورت زنده در این نمایشگاه ضبط و پخش می‌کنند.