اعلام برنامه‌های هفته ملی کودک در کانون استان‌های مختلف

شهرها و روستاهای ایران برای برگزاری جشن‌هایی آماده می‌شوند که مناسبت هفته‌ی ملی کودک در سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شهرهای بزرگ و مراکز استان‌های کشور اگرچه محل تمرکز جشن‌های هفته‌ی ملی کودک است اما برپاکنندگان این رویداد بزرگ فرهنگی از شهرها و روستاهای بزرگ و کوچک ایران نیز غافل نبوده‌اند و برنامه‌هایی برای دیگر مراکز کانون نیز تدارک دیده‌اند.
در طراحی برنامه‌های این هفته که طی روزهای 15 تا 21 مهر در تهران و دیگر نقاط کشور برگزار می‌شود، حرکت کتاب‌خانه‌های سیار کانون به سمت روستاهای تحت پوشش و اجرای برنامه‌های شاد و متنوع برای آنان پیش‌بینی شده است.
عضویت رایگان کودکان و نوجوانان در مراکز کانون سراسر کشور طی دو روز نیز از دیگر برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک است.
از سوی دیگر مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب تهران مرکز اصلی برگزاری این جشن‌هاست. 
در کنار برپایی نمایشگاه سازمان‌ها و تشکل‌های دولتی و غیر دولتی در این مرکز کانون استان تهران نیز با برپایی 32 غرفه فرهنگی هنری ادبی ویژه خردسالان، کودکان و نوجوانان از قبیل کارگاه‌های انیمیشن، عکاسی، نقاشی، سفالگری، ادبی، شعر و قصه، نجوم، زیست شناسی، پژوهش، فعالیت‌های اسلامی و .... نیز به همراه نمایش انیمیشن‌های تولید کانون، ویژه برنامه‌های متنوع و شادی را برای هفته‌ی ملی کودک تدارک دیده است.

آذربایجان شرقی و اجرای ویژه برنامه در ارس
دیدار مربیان و کارکنان کانون آذربایجان شرقی با آیت‌الله مجتهد شبستری نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه تبریز، حضور فعال اعضای مراکز کانون در محل استانداری هم‌زمان با روز جهانی کودک، شرکت در مراسم نماز جمعه و برپایی ایستگاه‌های ادبی و هنری در محل نماز جمعه، عیادت از کودکان بستری در بیمارستان کودکان تبریز، بازدید رایگان از موزه‌ها و اجرای ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری در منطقه آزاد ارس از جمله  این برنامه‌ها است.

پرواز بادبادک امید در یزد
مدیرکل کانون استان یزد گشایش نمایشگاه‌های «کتاب»، «کودک، نماز و نیایش» و «منتخب آثار تابستانی اعضا»، ویژه‌برنامه‌ی روز جهانی کودک در سالن هلال‌احمر با حضور کودکان یزدی و خانواده‌ها با محوریت بیانیه‌ی حقوق کودک، رصد ستارگان با همکاری مرکز شماره‌ی 4کانون یزد در شب 16 مهرماه،  جشن تغذیه سالم و پرواز بادبادک‌ها با همکاری هیئت ورزش‌های همگانی، نمایش فیلم‌های کوتاه و انیمیشن کانون و برگزاری سلسله نشست‌های شناخت موسیقی را از جمله برنامه‌های ویژه‌ی هفته‌ی ملی کودک در استان یزد عنوان کرد.

شور و نشاط هفته ملی کودک در اصفهان
 برپایی نشست‌های تخصصی، نمایشگاه و کارگاه‌های فرهنگی و هنری در مجتمع کانون اصفهان و برگزاری ویژه‌برنامه‌های شاد و متنوع برای کودکان از برنامه‌های کانون در این استان خواهد بود.

دیدار کودکان زنجانی با شخصیت‌های هنری
 تجلیل از اعضای فعال کانون پرورش فکری برگزاری کارگاه سفالگری، بادبادک‌سازی و ساخت کتیبه‌های گلی و کارگاه‌های آموزشی، فرهنگی و هنری برای کودکان و نوجوانان با نیازهای خاص، دیدار کودکان و نوجوانان با شخصیت‌های هنری، پخش فیلم و غرفه فروش و عرضه تولیدات کانون از جمله برنامه‌های  کانون زنجان اعلام شده است.
محمدنقی صالحی مدیرکل جدید کانون استان زنجان یادآور شد: جشن بادبادک‌ها نیز با همکاری سازمان‌های مرتبط در زنجان برگزار می‌شود.
وی دیدار با کودکان بستری در بخش اطفال بیمارستان‌های زنجان را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و یادآور شد: ویژه برنامه‌ای برای کودکان با نیازهای خاص استان زنجان برگزار می‌شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان بازدید کودکان و نوجوانان از آسمان‌نمای زنجان را از دیگر برنامه‌های کانون طی روزهای 15 تا 21 مهر اعلام کرد.

تقدیر از اعضای افتخار آفرین کانون استان قزوین در هفته ملی کودک
اداره کل کانون استان قزوین برنامه‌های هفته ملی و روز جهانی کودک خود را اعلام کرد.
بر این اساس ایجاد ساعاتی شاد برای کودکان و نیز یادآوری حقوق آنان به بزرگ‌تر‌ها، تهیه بیانیه و تومار حقوق کودکان، برگزاری مراسم جشن برای کودکان بیمار در بیمارستان‌ها و عیادت از آن‌ها و جشن اسباب بازی‌ها، تقدیر از اعضای فعال و افتخارآفرین کانون، بازدید از موزه‌های استان، برپایی کارگاه‌های هنری در محل نماز جمعه استان و اجرای نمایش توسط کامیونت نمایش سیار از جمله ویژه‌برنامه‌های کانون استان قزوین اعلام شده است.

برپایی نمایشگاهی از کاردست‌های اعضای کانون گیلان در هفته ملی کودک
ویژه‌برنامه‌های متنوعی با هماهنگی کمیته استانی هفته ملی کودک و شعار 'بادبادک امید ، شادی، دانش و آرامش' برای کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی شده است که عضویت و برگزاری جشنواره قصه‌گویی کتاب‌خانه‌ای کودک و نوجوان در مراکز فرهنگی هنری، برپایی نمایشگاه آثار و دست‌آوردهای کودکان و نوجوانان در قالب کاردستی، تحقیق، نشریه و افتتاح نمایشگاه کتاب در مدارس با همکاری سازمان دانش‌آموزی از برنامه‌های این هفته است.

برنامه های آموزشی ویژه خانواده‌ها درمازندران
هم‌زمان با جشن‌های هفته ملی کودک، برنامه‌های آموزشی ویژه خانواده‌ها در اداره کل کانون پرورش فکری مازندران برگزار می‌شود.
بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در کنار تمامی برنامه‌های شاد و متنوع  که با همکاری سازمان‌های عضو ستاد گرامی‌داشت هفته‌ملی کودک پیش‌بینی شده از سوی دبیرخانه این ستاد در اداره کل کانون مازندران، برنامه‌های آموزشی با حضور متخصصان و صاحب‌نظران حوزه کودک و با دعوت از والدین  از 16 تا 22 مهرماه سال جاری همه روزه از  ساعت15الی17در سالن شهید حدادی کانون برگزار می‌شود.

آموزش مهارت‌های فرزند پروری به والدین در استان فارس استان فارس
کانون استان فارس هم‌زمان با هفته ملی کودک  با همکاری سازمان بهزیستی شیراز با اجرای برنامه‌هایی از قبیل: یاوران نماز، برپایی نمایشگاه آثار کودکان، تهیه‌ی بلیط نیم بها برای استفاده‌ی کودکان تحت پوشش بهزیستی از خدمات پزشکی و سینما این هفته را گرامی می‌دارد.
هم‌چنین دانشگاه علوم پزشکی نیز اقدام به برپایی کارگاه‌های ویژه والدین مهارت‌های فرزند پروری در ارتقای تکامل فرزند می‌کند و جمعیت هلال احمر نیز در زمینه آشنایی کودکان با  خطرات زلزله را در مهدهای کودک اجرا کند.
اجرای نمایش عروسکی « یار مهربان»، برپایی ایستگاه نقاشی و نمایشگاه در پارک‌ها، انتخاب مدیر و مربی نمونه‌ی مهدهای زیر مجموعه و اجرای برنامه پرواز بادبادک‌ها از دیگر برنامه‌های کانون در این هفته است.

برنامه‌های مراکز کانون استان هرمزگان
افتتاحیه نمایشگاه کانون و راه‌اندازی کاروان شادی بچه‌های مهد تا کانون، برگزاری ویژه‌برنامه در محل نماز جمعه و تقدیر از برگزیدگان مسابقات، جشن بادبادک‌ها و مراجعه به مدارس ابتدایی و اجرای مسابقات و بازی‌های  بومی با مشارکت کانون و اداره ورزش و جواناناز جمله برنامه‌هاست.

نمایشگاه من و عروسکم در کانون قم
ویژه برنامه‌ی روز جهانی کودک صبح روز 16 مهرماه با حضور اعضای کودک و نوجوان مراکز استان در مرکز فرهنگی هنری شماره 8 کانون برگزار می‌شود.
افتتاح نمایشگاه «من و عروسکم» و نمایش برخی از آداب و رسوم مناطق مختلف کشور که با محوریت عروسک‌ها ، برپایی کارگاه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی و خلق آثار خلاقانه و کاردستی‌ها و عروسک‌های مختلف مرحله‌ی استانی هفدهمین جشنواره‌ی قصه‌گویی، همایش « یادها و یادگارها» نیز از جمله ویژه برنامه‌های اجرایی در هفته ملی کودک است.

برنامه های هفته ملی کودک در آبادان و خرمشهر
هشت مرکز کانون در شهرهای آبادان و خرمشهر همزمان با هفته ملی کودک با برنامه‌های مختلف به استقبال کودکان می‌روند.
برگزاری مسابقه دوچرخه سواری، جشن، اهداء قفسه کتاب و تهیه کیک با عنوان (روز جهانی کودک) اجرای برنامه مشترک والدین و اعضا با حضور یک مشاور در خصوص حقوق کودک، بازی‌های محلی، دیدار اعضا و مربیان کانون پرورش فکری با امام جمعه آبادان ازجمله برنامه‌های تدارک دیده شده این جشن ملی است.

مشارکت دستگاه‌های اجرایی کردستان در برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک
برنامه‌ریزی هفته ملی و روز جهانی کودک با حضور نمایندگان اداره کل آموزش و پرورش، شرکت توزیع برق، شرکت آب و فاضلاب شهری، محیط زیست، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی، معاونت فرهنگی شهرداری، کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره کل دامپزشکی استان کردستان  صورت گرفت  تا کودکان و نوجوانان کردستانی یک هفته شاد را پیش رو داشته باشند.