برگزیدگان هفدهمین جشنواره قصه‌گویی کانون تجلیل شدند

هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تجلیل از برگزیدگان، روز 30 بهمن در کرمانشاه به کار خود پایان داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در آیین پایانی جشنواره هفدهم قصه‌گویی از محمد میرکیانی به عنوان مروج قصه‌گویی، 59 قصه‌گوی داخلی (31 قصه‌گو در بخش اصلی، 19 قصه‌گوی کتابخانه‌ای، یک قصه‌گوی فراگیر و 8 برگزیده قصه‌گویی رضوی) و 12 قصه‌گوی خارجی با اهدای تندیس و لوح تقدیر جشنواره تجلیل شد.
هیئت داوران این جشنواره متشکل از مژگان خلیل‌پور، فریبا حبیبی، علی خانجانی و محمد سیمزاری در بیانیه خود تأکید کردند مربیان باید در نظر داشته باشند که قصه‌ی خود را نه برای ارایه در جشنواره، بلکه برای قصه‌گویی‌های مکرر در مراکز و برای اعضا، انتخاب و اجرا کنند و هدف پنداشتن جشنواره، انحرافی است بسیار خطر ناک که ممکن است ما را از اهداف اصلی باز دارد.
در بخش دیگری از این بیانیه گروه داوری ضمن تقدیر از برخی از قصه‌گویان که به جای انتخاب قصه از بین قصه‌های مکتوب یا شفاهی، خود اقدام به قصه‌نویسی و خلق قصه کرده بودند، خاطرنشان کردند که برای تقویت این دسته از قصه‌گویان برنامه‌ریزی‌های لازم صورت پذیرد.
اعضای داوری همچنین در این بیانیه، مربیان را به مطالعه هر چه بیشتر در زمینه داستان و قصه دعوت کردند و افزودند: مطالعه، باعث شناخت واژگان، اشراف و احاطه‌ی کامل در متون کهن و امروزی خواهد بود.
هیأت داوری در پایان بیانیه خود به برنامه‌ریزان جشنواره‌های قصه‌گویی توصیه کرد که از ایجاد سطح رقابتی یک‌سان برای برگزیدگان دوره‌های پیشین و شرکت کنندگان عادی اجتناب کرده و برای هر گروه، شرایط و انتظارهای خاص در نظر گرفته شود.
این مراسم با سخنرانی مدیرعامل کانون، میرجلال‌الدین کزازی و مدیر اجرایی هفدهمین جشنواره قصه‌گویی، اجرای سرود بوکه بارانه، پخش نماهنگ، قصه‌گویی یکی از قصه‌گویان خارجی، پخش تیزر جشنواره و... همراه بود.
هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی روز پنج‌شنبه 30 بهمن در مجتمع فرهنگی و هنری آفرینش شهر کرمانشاه به کار خود پایان داد.

برچسب‌ها