سفیر غیررسمی ایران در کشورتان باشید

مدیر اجرایی هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کرمانشاه از قصه‌گویان خارجی حاضر در این جشنواره خواست سفیران غیر ‌رسمی ایران در کشورشان باشند و پیام نوع‌دوستی، صلح‌جویی و مهربانی کرمانشاه و ایران را به هم‌وطنانشان منتقل کنند.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، رضا موزونی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در آیین پایانی این جشنواره با بیان این مطلب گفت: کرمانشاه خاستگاه دلاورمردی‌ها، رادمردی‌ها و مهربانی‌هاست و کودکانش ایثارگران بی‌پرونده‌ی سال‌های جنگ هستند.
موزونی افزود: تقدیر مردمان کرمانشاه آن‌گونه نوشته شده است که آفریننده‌ی‌ قصه‌های حماسی دوران خویش باشند و این، نشان از دلاورمردی و بزرگ‌مردی مردمان این سرزمین دارد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه، هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی را فرصتی دانست تا ظرفیت‌های فرهنگی ایران و کرمانشاه به جهان معرفی شود و قصه‌گویان ایرانی با تنوع قصه‌های جهان آشنا شوند.
مدیر اجرایی جشنواره هفدهم خاطرنشان کرد: قصه‌ها نشان داد نقاط مشترک فرهنگی زیادی بین ملت‌ها جاری است و این‌ها ناشی از فطرت انسانی‌‌ست.
وی با بیان این‌که لبخند، زبان مشترک بین قصه‌گویان خارجی و مردم کرمانشاه بود تصریح کرد: لبخند زبان دل‌هاست و شرکت کنندگان در این جشنواره حتی اگر به یک زبان صحبت نمی‌کردند با لبخندشان با هم حرف زدند.
موزونی تصریح کرد: ایرانیان همان مردمانی هستند که شاید در دیگر کشورها به گونه‌ای دیگر معرفی شده‌اند، اما این مردم دلشان خاستگاه مهربانی و صلح‌جویی است.
وی با اشاره به این‌که تاریخ 6هزار ‌ساله ایران نشان از مهربانی مردم این سرزمین دارد، اضافه کرد: ایرانی‌ها این مهربانی را از دینی آموخته‌اند که رهبر آن رسول مهربانی پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه‌و‌آله) بوده است.
این مقام مسوول، دلِ قصه‌گویان را مأمن مهربانی عنوان کرد و گفت: هر کس مهربان نباشد نمی‌تواند قصه‌گو باشد و خوشحالم اولین دیدارم با قصه‌گویان کشورهای مختلف بوده است.
موزونی ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گفت: به سرانجام رسیدن این کار حاصل همراهی و همدلی تمامی همکارانم بود تا کرمانشاه آغوش مهربانی‌اش را به روی قصه‌گویان ایرانی و خار جی بگشاید.
هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی صبح روز 30 بهمن در کرمانشاه به کار خود پایان داد.