قصه‌گویی ریشه در فرهنگ ملی اسلامی ما دارد

قصه‌گویی باعث احیای فرهنگ‌های بومی و محلی است زیرا ریشه در فرهنگ ملی، اسلامی ما دارد.

به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، مریم احتشام قصه‌گوی برگزیده هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در بخش پایانی، با بیان این‌که قصه‌گویی یک هنر اصیل و ریشه دار است که از زمان گذشته بوده و هست گفت: این هنر ارزشمند به کودکان کمک می‌کند تا  توازن روحی و عشق به زبان در آن‌ها افزایش یابد.
احتشام قصه‌گویی را مهارتی درونی دانست که با ذوق فردی همراه می‌شود و تاثیر زیادی بر تربیت آن‌ها می‌گذارد.
این مربی همچنین یادآور شد: استفاده از اصول و شیوه‌های مناسب قصه‌گویی و بهره گیری از قوه تخیل به خوبی می تواند برای رفع نیازهای عاطفی، روانی، علمی، مذهبی و اخلاقی کودکان قدم بردارد و احیای این هنر اصیل می تواند زمینه رشد همه جانبه کودکان و نوجوانان را فراهم کند.
قصه‌گوی برگزیده بجنوردی با بیان این‌که قصه‌گویی با زبان‌ها و فرهنگ‌های بسیاری وجه اشتراک دارد و از ادبیات کهن ملت‌ها سرچشمه می‌گیرد تصریح کرد:  معرفی پهلوانان ملی با توجه به زبان و گویش‌ها با این هنر جاودانه می‌شود.
احتشام افزود: این جادوی ارزشمند و زیبا در دستان قصه‌گو است که می‌تواند با انتخاب قصه‌های مناسب کودکان را به ادبیات کهن علاقه‌مند و تاثیر شگرف آن را در روح و قوه تخیل و اندیشه آن‌ها مشاهده کند.
وی درباره تاثیر قصه‌گویان خارجی در رشد جشنواره گفت: این حضور موثر است و قصه‌گویان ایرانی را با فرهنگ، زبان‌ و شیوه‌های متنوعِ قصه‌گویی آشنا می‌سازد.
احتشام اضافه کرد: شیوه‌ی قصه‌گویی قصه‌گویان خارجی با ابزار،صداهای خاص و آهنگ‌های خلاق و مخصوص علاوه بر لذت‌بخش بودن تجربه‌ی خوبی برای قصه‌گویان ایرانی‌ست.