دانش‌آموزان مدارس کرمانشاه میزبان قصه‌گویان جشنواره می‌شوند

قصه‌گویان داخلی و خارجی هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی روزهای 28 و 29 بهمن با حضور در مراکز کانون و مدارس مختلف در سطح استان کرمانشاه برای بچه‌ها قصه‌گویی خواهند کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، روز سه‌شنبه 28 بهمن از ساعت 9 تا 11 حمیدرضا مردمی قصه‌گوی تهرانی با قصه «غریبه جادوگر» و الهام کمال‌پور از گیلان با قصه «‌قدم یازدهم» مهمان دانش‌آموزان مدرسه «آل آقا» کرمانشاه خواهند بود.
هم‌چنین قمر غلامیان از بوشهر، مهدیه سلطانی‌نیا قصه‌گوی سیستانی، عزیزه ریحانی‌منفرد از زنجان و فرشید جعفری قصه‌گوی شیرازی در مراکز شماره یک و سه کانون شهر کرمانشاه قصه‌های خود را برای کودکان و نوجوانان بازگو می‌کنند.
در عین‌حال مریم عباسی برگزیده قصه‌گویی مراکز فراگیر کانون نیز برای کودکان مدرسه استثنایی کرمانشاه قصه‌ی «دوستت دارم» را با زبان اشاره روایت می‌کند.
هم‌چنین روز 29 بهمن نیز مرکز شماره 7 میزبان مریم صرفی از سمنان و گلشن حسنوند قصه‌گوی لرستانی و در مرکز شماره 8 کانون کرمانشاه فریده محمودی از استان مرکزی و آسیه اردانی از یزد قصه‌گویی می‌کنند هم‌چنین یاسمن رحیمی‌نیکو از زنجان و مریم احتشام قصه‌گوی خراسان شمالی مهمان دانش‌آموزان مدرسه‌ی سمای 2 این شهر خواهند بود.
بر همین اساس در این دو روز کودکان شهرستان‌های کنگاور، بیستون، صحنه، روانسر، سنقر و اسلام‌آباد نیز پذیرای قصه‌گویانی از ایران و دیگر کشورها خواهند بود.
در عین حال روز 28 بهمن «کریستین پدمونتی» آمریکایی و «آسیه رحمتی» قصه‌گوی خوزستانی در کنگاور، «امیلی آندره» برزیلی و عبدالرسول معینی از هرمزگان میهمان کودکان بیستون و لیلین رودریگروینرینک استرالیایی و مریم نوشاد قباد همدانی برای کودکان شهر صحنه قصه‌گویی می‌کنند.
هم‌چنین خولیان آندرسن از کشور کلمبیا به همراه زهرا مرادی از استان البرز در شهر روانسر، پتی وارناک کانادایی و لیلا ابراهیمی از قزوین به شهر سنقر و اسکوهر اوتیسان از ارمنستان و فاطمه بحرانی قصه‌گویی یزدی برای کودکان شهر اسلام‌آباد غرب قصه می‌گویند.
هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از روز 27 بهمن در مجتمع فرهنگی‌هنری آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه آغاز شده و تا 30 بهمن ادامه خواهد داشت.