هزار افسان کتاب جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منتشر شد

هزار افسان ویژه‌نامه‌ی هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در آستانه‌ی آغاز این رویداد فرهنگی منتشر شد.

این کتاب دوزبانه‌ی فارسی انگلیسی به کوشش سودابه امینی از سوی اداره‌کل آفرینش‌های فرهنگی و امور استان‌های معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و زیر نظر محمود مروج دبیر جشنواره منتشر شده است.
به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی طی روزهای 27 تا 30 بهمن 1393 در شهر کرمانشاه برگزار می‌شود و در آن نزدیک به 60 قصه‌گوی ایرانی و 12 قصه‌گوی خارجی حضور دارند.
معرفی این قصه‌گویان و انتشار خلاصه‌ای از قصه‌ی آنان بخشی از مطالب این کتاب را به خود اختصاص داده است.
در ابتدای کتاب جشنواره، پیام‌هایی از آیت‌الله مصطفی علماء نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه کرمانشاه، علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون، هم‌چنین ابراهیم رضایی بابادی استاندار کرمانشاه، محسن فضلی معاون فرهنگی کانون و رضا موزونی مدیر اجرایی جشنواره انتشار داده شده است.
هم‌چنین محمود مروج دبیر جشنواره در یادداشتی سیری از مراحل برگزاری جشنواره هفدهم را به خوانندگان ارایه و برنامه‌های جشنواره هفدهم را به اختصار معرفی کرده است .
در ادامه، بیانیه هیات داوران و هم‌چنین شرحی از سوابق علمی و کاری محمد میرکیانی نویسنده، کارشناس ادبیات کودک، نمایشنامه‌نویس و مدرس دانشگاه - که قرار است از وی به عنوان مروج قصه‌گویی در جشنواره تجلیل شود - ارایه شده است.
معصومه عبداللهی کارشناس و مسوول بخش مجامع بین‌المللی و هفته‌های دوستی اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون در 9 اپیزود شرحی از مراحل ترجمه و ارسال فراخوان تا دعوت از قصه‌گویان خارجی جشنواره را در این کتاب توضیح داده است.
معرفی فرهنگ قصه‌شناسی یلدا  و کتاب‌های سیمرغ - که قرار است در هنگام برپایی جشنواره رونمایی شود - بخش دیگری از مطالب این کتاب را به خود اختصاص داده است.
هم‌چنین بخش‌هایی از این کتاب به معرفی استان کرمانشاه به عنوان میزبان جشنواره و آداب و رسوم مردم آن پرداخته و شعر و نوشته‌ای از سودابه‌ امینی نیز با موضوع قصه‌گویی بخش دیگری از این کتاب را تشکیل می‌دهد.
اعضای شورای سیاست‌گذاری و عوامل اجرایی جشنواره نیز در صفحه‌های جداگانه‌ای به خوانندگان این کتاب که در 59 صفحه فارسی و 35 صفحه انگلیسی منتشر شده است، معرفی شده‌اند.
هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی روزهای 27 تا 30 بهمن در کرمانشاه برگزار می‌شود.