پویانمایی باید پیام خوبی منتقل کند

داور بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره پویانمایی در باره سطح آثار جشنواره گفت: پویانمایی‌های ایران به اندازه کافی در جشنواره‌های جهان نمایش داده نشده و پیشنهاد می‌کنم رابطه خود را با دیگر کشورها بیشتر کنید.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جیانالبرتو بنداتسی داور ایتالیایی بخش مسابقه بین‌الملل و مولف کتاب «کارتون: یک صد سال سینمای پویانمایی» درباره سطح آثار در جشنواره گفت: طی چند سال اخیر نه تنها در این جشنواره بل‌که در دیگر جشنواره‌های دنیا سطح فیلم‌های پویانمایی خوب اما بالا نیست. به نظرم فیلمی خوب است که موزیک و بخش پویانمایی آن باکیفیت باشد و بتواند پیام خوبی را از ذهن سازنده به مخاطب منتقل کند.
بندازی افزود: طی چندسال اخیر شاهد آثار پویانمایی هستیم که در حال فریاد زدن نوعی ترس هستند و یا سازنده آثار در پی پناه‌گاهی برای پنهان کردن ترس خود است.
وی در پایان گفت: انتظار دارم در این جشنواره فیلم‌هایی از کشورهای منطقه نیز داشته باشیم؛ مثلاً ما در قزاقستان کمپانی‌های پویانمایی بسیار معتبری داریم. پویانمایی‌های ایران به اندازه کافی در جشنواره‌های جهان نمایش داده نشده و پیشنهاد می‌کنم رابطه خود را با دیگر کشورها بیشتر کنید، تا پویانمایی ایران بیشتر شناخته شود.
گفتنی است؛‌‌ نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از 17 اسفند کار خود را آغاز کرده است و روز 21 اسفند به کار خود پایان می‌دهد.