افتتاح هشتمین مرکز کانون زبان ایران استان یزد در مهریز

مرکز کانون زبان ایران شهرستان مهریز، هم‌زمان با دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی، افتتاح شد.

به گزارش اداره‌کل روابط‌‌عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فرماندار مهریز در آیین افتتاح این مرکز، گفت: همیشه نباید افتتاح پروژه‌ها را با ارزش ریالی سنجید زیرا که ارزش معنوی راه‌اندازی مراکز فرهنگی و آموزشی مانند کانون زبان در شهرستان‌ها، بر ارزش ریالی آن ارجحیت دارد.
سیدمحمد رستگاری، با اشاره به تعامل دستگاه‌ها و ارگان‌های فرهنگی در این شهرستان گفت: در راه‌اندازی کانون زبان مهریز، همراهی ادارات فرهنگی شهرستان و مدیرکل آموزش و پرورش استان، مؤثر بود.
احمد شیرزاد مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، نیز در این مراسم، نگاه عمیق فرهنگی فرماندار این شهرستان به مبحث تعلیم و تربیت، همدلی و همراهی دستگاه‌های اجرایی شهرستان مهریز را در رشد فضای آموزشی و فرهنگی این شهرستان مؤثر دانست.
شیرزاد با بیان این‌که امروز حلقه‌ی مفقوده در بحث فرهنگی توسعه‌ی مطالعه و کتاب‌خوانی است، افزود: بی‌تردید فعالیت‌های کانون پرورش فکری در توسعه‌ی فرهنگ کتاب‌خوانی مؤثر خواهد بود.
هم‌چنین در این مراسم، مدیرکل کانون یزد، به سه عامل نیروی انسانی، سرمایه و تکنولوژی به‌عنوان عناصر مؤثر در توسعه و اجرای یک برنامه اشاره کرد و افزود: برای کسب سرمایه و استفاده از فن‌آوری باید از نیروی انسانی خوب برخوردار باشیم که کانون، از نظر نیروی انسانی غنی است.
عباسعلی دانافر با اشاره به این‌که پیگیری‌های فرماندار و مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهریز در اخذ مجوز راه‌اندازی کانون زبان در این شهرستان مؤثر بوده است، یادآور شد: طی جلسه‌ای که با مدیرعامل کانون و ریاست کانون زبان ایران برگزار شد، موفق به کسب مجوز برای راه‌اندازی این مرکز شدیم.
مدیر کانون زبان استان یزد نیز مرکز مهریز را به‌عنوان هشتمین مرکز کانون زبان در سطح استان معرفی کرد و گفت: مراکز آموزشی کانون زبان ایران علاوه بر مرکز استان، شهرستان ابرکوه و میبد را پوشش می‌دهد.
کانون زبان ایران مرکز مهریز، در اسفند سال جاری علاقه‌مندان رشته‌ی زبان انگلیسی را ثبت‌نام خواهد کرد و این زبان‌آموزان، در ترم بهار 94، ترم تحصیلی خود را شروع خواهند کرد. 
رضا خادم آستانه عوامل موفقیت کانون زبان ایران را فضای فرهنگی و اخلاقی مطلوب، سیستم آموزشی یک‌پارچه در کشور و حساسیت در نحوه‌ی انتخاب مدرس دانست.
گفتنی است، مرکز کانون زبان مهریز در شهرک شهید رجایی مهریز در محل ساختمان نوساز جنب دبیرستان دخترانه‌ی بنت‌الهدی این شهرستان قرار دارد.