برگزاری نشست مشترک کمیته‌ی کودک ونوجوان ستاد دهه فجر

نشست مشترک اعضای کمیته کودک و نوجوان ستاد مرکزی دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی و نمایندگان معاونت‌ها و بخش‌های مختلف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نشست برنامه‌های مختلف اعضای کمیته و بخش‌های مختلف کانون، در آستانه‌ی سی وششمین سالگرد پیروزی انقلاب مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
در این میان محسن حموله مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون و جانشین کمیته کودک و نوجوان  ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان برخی رویکردها و سیاست‌های ستاد دهه فجر بر نشاط بخشی برنامه‌ها و اهمیت طراحی ویژه‌برنامه‌هایی برای آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان و گروه سنی خردسال با انقلاب اسلامی تاکید کرد.
وی هم‌چنین خواستار مشارکت فعال اعضای کمیته در برپایی مراسم نثار گل در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) در تهران، مراسم 12 بهمن، عطرافشانی مزار شهدا و راهپیمایی 22 بهمن امسال شد.
در این نشست نماینده اداره‌کل امور کودکان سازمان بهزیستی کشور با بیان این‌که بیش از 15هزار مهدکودک در سراسر کشور فعالیت می‌کند، از نواختن زنگ انقلاب و برپایی جشن‌ها و برنامه‌های متنوعی در مهدکودک‌های کشور به همین مناسبت خبر داد.
سیدمجتبی عسگری نماینده گروه کودک و نوجوان رادیو ایران نیز گفت که دو گروه برنامه‌ساز رادیویی کودک روز 22 بهمن در مسیر راهپیمایی به اجرای زنده برنامه خواهند پرداخت و برخی از برنامه‌های رادیو ایران نیز در این دهه به کودکان اختصاص خواهد یافت.
داور شیرزاد نماینده مدیریت فروش و بازرگانی کانون از آمادگی کانون برای برپایی نمایشگاه‌های کتاب در سراسر کشور و در مدارس با تخفیف مناسب خبر داد و مهدی نوربخش معاون اداره‌‌کل کانون استان تهران نیز برگزاری مراسم نثار گل بر مرقد حضرت امام(ره) و برنامه‌ی ویژه حاملان قرآن و برگزاری برنامه‌ها و جشن‌های متنوع در چهارچوب فعالیت‌های کانون در بیش از 64 مرکز کانون این استان را از برنامه‌های ویژه دهه فجر استان برشمرد.
رونمایی از برخی تولیدات جدید کانون و برپایی جشنواره کتاب کودک و نوجوان از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت تولید بود که از سوی فریبا زرقلمی نماینده این معاونت بیان شد. هم‌چنین تعمیق اهداف و ارزش‌های انقلاب با برپایی جشن‌ها و برنامه‌های متنوع در بیش از 900 مرکز فرهنگی کانون در سراسر کشور از رویکرد‌های معاونت فرهنگی کانون بود که از سوی سودابه‌ی امینی نماینده این معاونت بازگو شد.
در همین حال شهریار رهنما نماینده‌ی کانون زبان ایران برنامه‌های دهه‌ی فجر کانون زبان را تشریح کرد که برگزاری مسابقه‌ی بزرگ کتاب‌خوانی اینترنتی به زبان انگلیسی از مهمترین آن به شمار می‌رفت.
زهرا امیر بهرامی مسوول موزه‌ی کودک کانون نیز برگزاری نمایشگاهی از تصاویر نقاشی‌های کودکان در کتاب‌های کانون با موضوع انقلاب را از جمله برنامه‌های این موزه عنوان کرد.
مسوولیت کمیته کودک ونوجوان ستاد دهه‌ی فجر را مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر عهده دارد و علاوه بر کانون سازمان‌هایی مانند بهزیستی کشور (اداره‌ی کودکان معاونت اجتماعی)، معاونت فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره)، گروه کودک ونوجوان سیما (شبکه 2 و شبکه پنج) گروه کودک ونوجوان رادیو ایران و انتشارات مدرسه اعضای این کمیته را تشکیل می‌دهند.