کاروان تئاتر سیار کانون کرمان آغاز به‌کار کرد

کاروان تئاتر سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان، همزمان با شروع دهه مبارک فجر، با حضور در مدارس آغاز به کار کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، این تئاتر سیار به همت کانون کرمان راه‌اندازی شده است تا فضایی بانشاط را در ایام دهه فجر برای کودکان و نوجوانان کرمانی فراهم کند.
محمدرضا علیزاده مدیرکل کانون کرمان، هدف از راه‌اندازی تئاتر سیار را احیا و پویایی تئاتر در کرمان عنوان کرد و خاطر نشان کرد: تئاتر و نمایش عروسکی یکی از فعالیت‌های مورد علاقه کودکان و نوجوانان است که می‌تواند تاثیرگذاری بسیار زیادی بر این قشر جامعه داشته باشد.
علیزاده تصریح کرد: همزمان با ایام مبارک دهه فجر کامیون تئاتر سیار کانون با همکاری یکی از گروه‌های حرفه‌ای تئاتر استان کار خود را آغاز کرده است و امیدواریم این روند در طول سال به صورت مستمر ادامه یابد.
وی یادآور شد: جامعه‌ی هدف، در وهله‌ی نخست دانش‌آموزان مدارس هستند و در مراحل بعد این کامیون نمایشی علاوه بر حضور این گروه سیار در پارک‌ها و فضای عمومی  شهر کرمان، در شهرستان‌های سراسر استان نیز حضور می‌یابد.
بر اساس این گزارش، گروه سیار تئاتر کانون در نخستین اجرای خود در شهرستان اختیارآباد حضور یافت و بیش از 2هزار دانش‌آموز از 10 مدرسه دخترانه و پسرانه از این نمایش دیدن کردند.
در همین حال ایلاقی، شهردار اختیار آباد در جریان تماشای اجرای کاروان سیار تئاتر کانون از تلاش‌های کانون پرورش فکری در این شهرستان تقدیر کرد.
حبیب‌الله امیری و ناصر قلندرزایی کار اجرای این نمایش و جنگ شادی را برعهده دارند و بابک سام‌پور با اجرای موسیقی‌های شاد و متنوع این گروه را همراهی می‌کند.
کامیون تئاتر سیار کانون در ایام دهه فجر با حضور در مدارس شهر و حومه کرمان به اجرای برنامه می‌پردازد و پیش‌بینی می‌شود که در این ایام نزدیک به 8 هزار دانش‌آموز مقطع متوسطه اول، از اجرای برنامه‌های این گروه بهره‌مند شوند.

برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی در بیش از 900 مرکز کانون و مراکز و شعبه‌های سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه دارد. درعین حال گروه‌های کودک ونوجوان سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز برنامه‌های متنوعی را به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تدارک دیده‌اند.