کلنگ احداث مرکز فرهنگی‌هنری کانون در خسروشاه به زمین زده شد

کلنگ احداث نخستین مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خسروشاه در استان آذربایجان‌شرقی، به زمین زده شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، دکتر علیرضا منادی نماینده مردم تبریز و عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی در مراسم کلنگ‌زنی مرکز جدید کانون در خسروشاه تبریز که حاج اصغرعیاری خسروشاهی یکی از خیرین این شهر، زمین آن را به کانون اهدا کرده است؛ گسترش فعالیت‌های فرهنگی را با توجه به استعدادهای موجود در منطقه خواستار شد. 
وی با اشاره به تاریخ تبریز و این‌که اگر تاریخ را نخوانیم خود مجبور به تجربه آن هستیم، تاریخ تبریز را سراسر انقلابی و مبارزه در راه اسلام، توصیف و انقلاب اسلامی و قیام 29 بهمن تبریز را ادامه بیداری مردم آن دانست.
مهندس محمد اسماعیل سعیدی نماینده دیگر تبریز و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز نیاز فعلی جامعه را جهش فرهنگی دانسته و گسترش فعالیت های فرهنگی را ضروری عنوان کرد.
حجت‌الاسلام جواد لطف‌اله‌پور مدیر کل کانون آذربایجان شرقی در این مراسم، با مقایسه تعداد مراکز فرهنگی هنری در استان نسبت به 700 هزار دانش‌آموز را ناکافی ارزیابی کرد و خواستار افزایش تعداد مراکز فرهنگی هنری با مساعدت مسوولان استان و نمایندگان مجلس شد.
مدیرکل کانون آذربایجان شرقی ضمن دعوت از نمایندگان مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی برای بازدید از کانون و آشنایی بیشتر با فعالیت‌های آن، خواستار توجه آنان به مشکل کمبود نیروی انسانی در مراکز فرهنگی هنری شد و اظهار امیدواری کرد با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی بتوان این مشکل را حل کرد.
در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالصمد ناصری امام جمعه خسروشاه، خواستار توجه بیشتر به تربیت اسلامی و دینی کودکان شد.
در عین حال، ارزش ریالی این قطعه زمین به مساحت 500 متر مربع، حدود 15 میلیارد ریال است که با همکاری و مساعدت مسوولان استانی از جمله مسوولان شهر خسروشاه، کار احداث این مرکز فرهنگی هنری آغاز شد.
شهر خسروشاه با 50 هزار نفر جمعیت و 8 هزار دانش‌آموز در 20 کیلومتری جنوب تبریز قرار دارد.