مسابقه‌ی ادبی «هر شعار، یک بهار» ویژه‌ی کودکان و نوجوانان در استان خوزستان

مسابقه‌ی ادبی «هر شعار، یک بهار» همزمان با سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان در حال برگزاری است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این مسابقه کودکان و نوجوانان، به‌دلخواه خود، یک شعار از شعارهای موجود در فراخوان، همچون «در بهار آزادی / جای شهدا خالی»، «بهار، آزادی و شهدا»، «به کوری چشم شاه/ زمستونم بهاره»، «استقلال، استقلال/ این است ندای قرآن»، «ارتش بگو/ جواب گل گلوله است؟» و... را انتخاب کرده، با نظر خود کلمه‌های کلیدی آن شعار را استخراج و با استفاده از نگاه نو و تازه خود به آن کلمات کلیدی، مطلبی نو و خلاق را خلق می‌کنند.
در عین حال، کودکان و نوجوانان در این مسابقه می‌توانند، در تمام قالب‌های «شعر، داستان، متن ادبی و داستانک» به خلق اثر بپردازند.
بر اساس این گزارش، این مسابقه، با هدف ایجاد نگاه متفاوت به شعارهای انقلابی، طراحی‌شده و قرار است از دل قالب هر شعار، یک بهار نو متولد شود؛ بهاری که محصول نگاه نو و خلاق کودکان و نوجوانان است.
این مسابقه برای کودکان و نوجوانان 7 تا 17 سال برگزار می‌شود و بچه‌ها تا پایان بهمن‌ 93 مهلت دارند با حضور در مراکز کانون در سراسر استان خوزستان در این مسابقه شرکت کنند.
گفتنی است برگزیدگان این مسابقه در نیمه دوم اسفندماه 1393 توسط مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان معرفی خواهند شد.