دو نمایش «لولوچه» و «طبل جادویی» به روی صحنه می‌رود

هم‌زمان با جشن‌های پیروزی انقلاب دو نمایش با عنوان‌های«لولوچه» و «طبل جادویی» به ترتیب در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌های کرمان و قزوین اجرا می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نمایش عروسکی و موزیکال «لولوچه» با نگاهی به نمایش‌نامه «لولوی آوازخوان» نوشته‌ی رضا فیاضی، به کارگردانی مریم ترشیزی در سالن سینمای کانون کرمان به روی صحنه می‌رود.
بر اساس این گزارش «لولوچه» شخصیت اصلی این نمایش است که با مضمونی آموزشی و کودکانه داستان جشن تولدی را نمایش می‌دهد که در آن لولوچه تلاش می‌کند به پدر و مادرش ثابت کند که بزرگ شده اما موفق نمی‌شود.
بر همین اساس اشعار متن نمایش‌نامه توسط مژگان برادران بازنویسی شده و معصومه امیرپور عروسک‌های آن را طراحی و ساخته است. هم چنین سجاد کاظمی کار طراحی دکور آن را بر عهده داشته است
در عین حال، تنظیم و ساخت موسیقی این نمایش توسط کامران گلستانیان صورت گرفته است و محسن امینی و سجاد کاظمی تهیه ‌کنندگی آن را برعهده دارند.
نمایش «لولوچه» از هفتم تا بیست و نهم بهمن در دو نوبت صبح ویژه دانش‌آموزان مدارس ابتدایی و روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه از ساعت 16:30 برای عموم مردم در سالن سینمای اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان اجرا می‌شود.
هم‌چنین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین نیز به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی نمایش عروسکی شاد و موزیکال «طبل جادویی» را به کارگردانی نرگس پیله‌فروش‌ها و نویسندگی زهرا علیجانی برای کودکان و نوجوانان قزوینی اجرا می‌کند.
در این نمایش مرجان مسگری، نرگس پیله‌فروش‌ها و زهرا کریمی به عنوان عروسک‌گردان و صدا پیشه ایفای نقش می‌کنند و اشعار متن آن توسط مهدی مردانی با موسیقی عبد لطیفی تنظیم شده است.
هم‌چنین طراحی و ساخت عروسک‌های این نمایش را نرگس پیله‌فروش‌ها انجام داده و فیروزه ولدآبادی دکور آن را ساخته است.
گفتنی است نمایش «طبل جادوی» از 11 تا 30 بهمن در سالن سینمای اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین واقع در شهرک کوثر بلوار شهید محلاتی اجرا می‌شود.