مربیان کانون با شناخت مخاطب، استعدادهای نوجوانان را پرورش می‌دهند

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان گفت: مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با درک شرایط اجتماعی و شناخت نوجوانان، زمینه‌های پرورش استعدادهای آنان را فراهم می‌کنند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، یونس رنجکش مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری گیلان، در نخستین همایش خردورزان نوجوان که به مناسبت دهه مبارک فجر از سوی کانون گیلان برگزار شد ضمن گرامی‌داشت ایام دهه فجر با اعلام این مطلب افزود: انتقال مفاهیم آرمان‌های انقلاب اسلامی به نسل کودک و نوجوان یک امر ضروری است.
وی با بیان این‌که نوجوانانِ پویا، سرمایه‌های جامعه هستند گفت: نوجوانی دوران مهم و حساس زندگی هر انسان است و آنان می‌توانند با حضور در مراکز فرهنگی‌هنری کانون و با هدایت مربیان و استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات، استعدادهای خود را پرورش دهند.
وی گفت: باید با برنامه‌ریزی‌های اصولی ضمن آموزش مهارت‌ها و ارایه الگوهای دینی و مذهبی، فضای بانشاطی را برای کودکان و نوجوانان فراهم کنیم.
مدیر‌کل امور‌ اجتماعی و فرهنگی استانداری، در این همایش خطاب به نوجوانان گفت: از این‌‌که به عنوان یک عضو قدیمی کانون در کنار چهره‌های پیشکسوت و مربیان خودم و شما نوجوانان گیلانی هستم، بسیار خوشحالم.
نقی علیزاده مدیرکل کانون گیلان نیز در این همایش، از انقلاب اسلامی ایران به عنوان بزرگ‌ترین انقلاب جهان یاد کرد و گفت: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی بدون نام امام‌خمینی (ره) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست.
علیزاده، کودکان و نوجوانان را مخاطبان اصلی کانون دانست و یادآور شد: آن‌چه حایز اهمیت است همراهی نسل‌های اول، دوم و سوم با انقلاب بوده و برگزاری این همایش بیان‌گر همین مهم است.
ضیایی معاون فرهنگی کانون گیلان نیز ضمن تبیین اهداف اجرایی طرح خردورزان نوجوان، کتاب و کتاب‌خوانی را محور اصلی فعالیت‌های کانون برشمرد.
در ادامه این مراسم، از فرهاد حسن‌زاده نویسنده کودک و نوجوان دعوت شد تا در جمع نوجوانان، در مورد آثار خود به گفت‌و‌گویی صمیمی بنشینند.
این نویسنده و شاعر برجسته کودک ونوجوان ضمن بیان توضیحاتی در مورد آثار داستانی خود، در جلسه‌ی پرسش و پاسخ نوجوانان شرکت کرد و به موضوع داستان‌نویسی پرداخت.
نوجوانان برگزیده‌ی عضو مراکز کانون گیلان مسوولیت اجرای تمامی فعالیت‌های این همایش، از قبیل خوانش قرآن مجید، خوانش اثر ادبی، قصه‌گویی گیلکی، فعالیت علمی زیست‌شناسی، ارایه کار تحقیقی، موسیقی و نمایشنامه‌خوانی را برعهده داشتند.
نخستین همایش خردورزان نوجوان، به مناسبت گرامی‌داشت دهه مبارک فجر، با حضور بیش از 200 نوجوان برگزیده‌ی فعالیت‌های کانون گیلان، برگزار شد.