تاکید مدیرعامل بر اهمیت توجه به ارزش‌های دینی و انقلابی در فعالیت‌ها و تولیدات کانون

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت توجه به ارزش‌های اسلامی و انقلابی در درون تمامی تولیدات و رفتار ما با مخاطبان نمود داشته باشد و این خود به نوعی نشان‌گر حضور در صحنه‌های انقلاب است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، علیرضا حاجیان‌زاده که در جشن ویژه‌ی کارکنان کانون به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سخنرانی می‌کرد با اشاره به خواست مقام معظم رهبری که مساله‌ی کانون باید مساله‌ی انقلاب باشد، افزود: کانون می‌تواند با تولیدات، فعالیت‌ها، مفاهیم کتاب‌ها، پیام فیلم‌ها و رفتار با بچه‌ها در صحنه حضور داشته باشد.
مسوول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان این‌که انقلاب دارای یک پوسته و یک بطن است، وقایع منجر به وقوع انقلاب و رویدادهای پس از آن، جنگ تحمیلی و دفاع مقدس را نیز بخشی از حوادثی دانست که به پوسته‌ی انقلاب ارتباط پیدا می‌کند و به خاطره تبدیل شده است.
وی توضیح داد که کسی تصور نمی‌کرد حکومتی با آن پشتوانه قوی استکباری با این سرعت به رهبری امام خمینی(ره) سقوط کند و مردم ما در این مسیر تاریخی افتخار آفریدند و خاطره‌های آن در ذهن نسل ما به صورت عینی باقی مانده است و البته نسل جدید، این خاطره‌ها را از پدر و مادرهای خود می‌شنوند.
حاجیان‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت توجه به ارزش‌های انقلاب به عنوان لایه‌ِ درونی و مغز این رویداد تاکید کرد و گفت: ارزش‌های انقلاب اسلامی مربوط به یک دوره خاص نیست و سخن گفتن از ارزش‌ها تنها به معنی رجوع به خاطره‌ها نیست بل‌که ما داریم درباره‌ی مغز و بطن انقلاب سخن می‌گوییم که همیشه وجود دارد.
مدیرعامل کانون در بیان تعریف ارزش‌ها گفت: استقرار دین در زندگی فردی و اجتماعی، دلیل اصلی تغییر حکومت بود که با تقدیم شهدا به دست آمد و همه‌ِ مردم ایران به دنبال آن بودند که دین در جامعه رواج پیدا کند.
وی اضافه کرد: تعریف سیاست از نگاه اسلام یعنی ایجاد قدرت برای تحقق و اجرای احکام اسلامی و وقتی واژه‌هایی مانند سیاسی بودن را به کار می‌بریم منظورمان برپایی حکومتی با اقتدار برای اجرای دین است. 
مسوول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با رجوع به تاریخ صدر اسلام توضیح داد که در آن مقطع پیامبر اکرم (ص) در 13 سال نخست در مکه به تبلیغ و ترویج دین پرداختند و زیر ساخت‌ها را شکل دادند اما در 10 سال دوم پس از بعثت در مدینه کار ایشان ایجاد حکومت و پی‌ریزی تمدن اسلامی بود و برای استقرار حکومت دینی بارها با کفار جنگیدند.
حاجیان‌زاده تاکید کرد که ارزش‌های انقلاب اسلامی همواره مستدام و ماندگار است و ظلم ستیزی، عدالت‌خواهی، ولایت‌پذیری، دین مداری و حضور در صحنه از مصداق‌های اصلی حفظ این ارزش‌هاست.
مدیرعامل کانون ظهور ارزش‌های انقلاب در بطن فعالیت‌ها و زندگی مردم را حضور درونی در صحنه تعبیر کرد و در عین حال یادآور شد که حضور ظاهری در صحنه‌های مختلف اجتماع‌ها، تظاهرات، نماز‌های جمعه و جماعات بسیار ارزشمند است و خداوند حضور مسلمانان در اجتماع را دوست دارد.
وی تاکید کرد تجمع و شرکت در راهپیمایی‌هایی مانند 22 بهمن و شعار دادن، نمایش اقتدار نظام اسلامی است و نباید بگوییم که دفاع از ارزش ها باید فقط شعائری و درونی باشد  و ظهور و بروز و نمایش اقتدار نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.
بر اساس این گزارش در جشن ویژه‌ی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فیلم پویانمایی «مومو» از تازه‌ترین فیلم‌های تولید شده کانون به کارگردانی هادی طبسی و رسول زرین به نمایش درآمد و اجرای سرودهای انقلاب از سوی اعضای مرکز شماره 3 کانون تهران، قصه‌گویی الهام دارابی مربی مسوول مرکز شماره 27 کانون تهران، اجرای موسیقی سنتی از سوی گروه یلدا و برش دادن کیک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از دیگر بخش‌های این جشن بود که روز 21 بهمن 1393 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون تهران اجرا شد.