فضای کانون را با نیازهای جدید جامعه منطبق کنیم

عضو هیات مدیره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: کانون باید فضای آموزشی و تربیتی خود را متحول و با شرایط جدید و نیازهای جامعه هماهنگ کند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون حجت‌الاسلام محمد‌جواد علی‌اکبری در مازندران با تبیین شرایط فعلی جامعه، لزوم مقابله با کارزار فرهنگی دشمن در عرصه‌ی جنگ نرم و شناخت هدف‌های آن‌ها هم‌چنین آموزش مناسب نیروها، و وجود انگیزه و ابتکار عمل را یادآور شد و افزود: در فضای فعلی اسلام هراسی و ایران هراسی، رهبر معظم انقلاب با ارسال نامه‌ای خطاب به جوانان کشورهای خارجی، پشتوانه‌های جبهه را روشن و با مواجهه‌ای نرم، میدان را از دسترس و نفوذ دشمنان خارج می‌کنند.
وی در عین حال تاکید کرد که افرادی مرعوب و منفعل در فضاهای مجازی، در مسیر ضعیف کردن قدرت ما و کمک به دشمن فعالیت می‌کنند.
حجت‌الاسلام علی‌اکبری در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه شورای فرهنگی، هنری و ادبی کانون مازندران در ساری، با تاکید بر لزوم ورود مراکز کانون به عرصه رویارویی با رخنه‌های فرهنگی دشمن، ابرازداشت: باید به تلاش دشمن برای تسخیر فکر و ذهن فرزندان‌مان توجه جدی داشته باشیم. کانون باید فضای آموزشی و تربیتی خود را کاملا متحول و هماهنگ با شرایط جدید و نیازهای جامعه تغییر دهد و پیام‌های کانون متناسب با ضرب آهنگ انقلابی و نیازهای کودک نسل جدید طراحی شود.
وی در همین حال با بیان نیاز به معرفی بیشترنمادها و نشانه‌های انقلاب به کودکان و نوجوانان  اظهارداشت: لازم است پیام شهدا را توضیح دهیم و برای کم رنگ کردن فعالیت‌های دشمن، زیبایی‌های انقلاب و اهمیت ولایت را به فرزندان‌مان معرفی کنیم.
عضو هیات مدیره کانون همچنین گفت که ظرفیت‌های زیادی در کانون وجود دارد و این ظرفیت‌ها مانند امکانات سخت افزاری و حضور نیروی انسانی مستعد و محیط مناسب، زمینه را برای رسیدن به اهداف تربیتی و فرهنگی فراهم می‌کند.
در ابتدای این نشست نیز مدیرکل کانون استان مازندران گزارشی از تعداد مراکز فرهنگی و هنری کانون در این استان و برنامه‌های کانون استان ارایه کرد.
قاسم عزیززاده گرجی با اشاره به این‌که 2مرکز در چالوس در حال احداث است، ابراز داشت: این پروژه‌ها از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به مازندران بود که هم اکنون 85درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرکل کانون مازندران اظهارداشت: 2 هزار و پانصد متر مربع  زمین نیز برای احداث پردیس کودکان و نوجوانان درمیان ساحل و جاده اصلی نوردر نظر گرفتیم.
گرجی همچنین با بیان اهمیت توجه به نهاد خانواده در مراحل مختلف تربیت فرزندان، ابرازداشت: تعامل تاثیرگذار میان خانواده و نهادآموزشی، در رشد تربیتی کودکان بسیار دارای اهمیت است.
این مسوول فرهنگی با بیان این‌که توجه خانواده یکی از اصول تربیتی کانون است، اظهار داشت: گاهی به صورت اشتباه نقش خانواده را حدف یا کم رنگ  کرده‌ایم که لازم است نقش خانواده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تبیین شود.
مدیرکل کانون حضور بیش از 39هزار کودک و نوجوان به عنوان عضو مراکز کانون استان، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان، مسوولان و مربیان کانون، توجه به فعالیت انیمیشن در مراکز، برگزاری جشنواره مجسمه‌های شنی، نمایش عروسکی، سینمای کودک و ... را از دیگر اقدام‌های بخش‌های مختلف کانون مازندران در سال 93 عنوان کرد.