راننده‌های کوچک نقاش می‌شوند

کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی با برگزاری یک مسابقه‌ی نقاشی بین کودکان و بر اساس رای بازدیدکنندگان نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک، به بهترین نقاشی جایزه خواهد داد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هر روز یک مسابقه‌ی نقاشی بین کودکان بازدیدکننده از غرفه‌ی کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود. در پایان هر روز یک نقاشی که از طرف بازدیدکنندگان غرفه امتیاز بیش‌تری گرفته باشد به عنوان نقاشی برتر شناخته شده و معرفی می‌شود.
بر این اساس در پایان هفته‌ی ملی کودک و روز آخر نمایشگاه در 21 مهر، بهترین نقاشی از میان نقاشی‌های برگزیده‌ی هر روز انتخاب شده و برنده‌ی جایزه‌ی اول می‌شود. این نقاشی‌ها براساس موضوعی که داستان آن برای کودکان روایت می‌شود نقاشی می‌شوند و موضوع‌های آن‌ها ایمنی، سلامتی، قوانین ترافیک و حمل و نقل و... هستند.
این کانون هم‌چنین یک فیلم ‍انیمیشن آموزش ترافیکی آماده کرده است که هر روز برای کودکان پخش می‌شود و بعد از آن کودکان درباره‌ی موضوعاتی که در فیلم مطرح شده صحبت می‌کنند. به گفته‌ی مسوولان این غرفه، این برنامه‌ی کانون جهانگردی جنبه پژوهشی دارد و مرکز آموزش‌های کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی تعدادی از این انیمیشن‌ها را تهیه کرده تا جنبه آموزشی آن بر روی کودکان را بررسی کنند.
نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک از 15 تا 21 مهر هر روز از ساعت 8:30 صبح تا 6 بعد از ظهر در محل مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب تهران برپا و میزبان کودکان و خانواده‌شان است.