پرستوهای دست‌ساز کودکان به یاد شهدای منا

غرفه‌ی شهدای منا در حاشیه‌ی هفته‌ی ملی کودک و در نمایشگاه توانمندی‌های سازمان‌ها و نهادها در حوزه‌ی کودکان برپا می‌شود تا بازدیدکنندگان ادای دینی به ازدست‌رفتگان مظلوم این واقعه داشته باشند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در این غرفه قرار است دانش‌آموزان و کودکان بازدید‌کننده از نمایشگاه با حضور در یک غرفه‌ی ویژه، با استفاده از هنر اوریگامی، طرح اوریگامی یک پرستو را ساخته تا هم‌زمان در این هفته، دسته‌ی پرستوهای ساخته‌شده از سوی مردم و بچه‌ها به عنوان یادبود این واقعه‌ی تلخ و عروج مظلومانه‌ی زائران خانه‌ی خدا ثبت شود.
الگوی ساخت این پرستوهای اریگامی به صورت فیلم یا عکس در سایت‌های اینترنتی موجود است و پایگاه خبری کانون نیز این نمونه‌ها را در اختیار کاربران اینترنت قرار می‌دهد در عین حال مربیان کانون هم ساخت این کاردستی را در فضای نمایشگاه هفته ملی کودک به بچه‌ها آموزش می‌دهند.
به گفته‌ی مدیرعامل کانون پرورش فکری بازدیدکنندگان از برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک در آغاز بازدید از نمایشگاه، در این غرفه حضور یافته و به احترام خانواده‌های این عزیزان، با بازماندگان همدردی کرده و ضمن قرائت فاتحه، همدردی خود را با فرزندان و خانواده‌های این کشته‌شدگان ابراز می‌کنند.
علیرضا حاجیان‌زاده که در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، ضمن تسلیت این واقعه به خانواده‌های این عزیزان، به‌ویژه فرزندان و کودکان بازمانده، تاکید کرد که کانون در کنار داغدیدگان است و مراتب اندوه خود را اعلام می‌کند.
هفته‌ی ملی کودک از 15 تا 21 مهر در خیابان حجاب تهران و همزمان در شهرستان‌ها و استان‌ها از سوی کانون و با همکاری وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد برگزار خواهد شد.
راه‌اندازی فاز اول پرتال جامع کودکان، شبکه‌ی «آی‌پی تی‌وی» کودکان، و حرکت قطار کودکی از تهران به مقصد یکی از شهرهای اطراف، همچنین رایگان‌بودن یک‌هفته‌ای موزه‌های تاریخ طبیعی کشور برای کودکان و... از برنامه‌هایی بود که حاجیان‌زاده در نشست خبری خود عنوان کرد.