برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک تشریح می‌شود

برنامه‌های سراسری «هفته‌ی‌ ملی کودک» و آیین «روز جهانی کودک» در نشست خبری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تشریح می‌شود.

بر اساس اعلام اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده ساعت 10 و 30 دقیقه‌ی صبح سه‌شنبه در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری در خیابان حجاب تهران، میزبان خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌ها است تا جزییات برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک را اعلام کند.
در هفته‌ی ملی کودک، از 15 تا 21 مهرماه تمامی وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با کودکان و نوجوانان در کنار تشکل‌های مردم‌نهاد، به مدت یک‌هفته در سراسر کشور برنامه‌هایی ویژه را طراحی و اجرا می‌کنند که با حکم وزیر آموزش و پرورش، مسوولیت دبیرخانه‌ی دایمی شورای برنامه‌ریزی این هفته‌ی ملی به عهده‌ی کانون پرورش فکری گذاشته شده است.
جلسات برنامه‌ریزی این رویداد کشوری در فصل تابستان با حضور مدیران و نمایندگانی از وزارت‌خانه‌های کشور، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت، مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در وزارت دادگستری، معاونت امور زنان و خانواده‌ی ریاست جمهوری و سازمان‌های تبلیغات اسلامی، صداوسیما، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بهزیستی، هلال احمر، حفاظت از محیط زیست، راهنمایی و رانندگی و... تشکیل می‌شد که در نهایت به نام‌گذاری روزهای این هفته و تعیین شعار محوری «دنیا با لبخند کودکان زیباست» منجر شد.
این شورا همچنین در فراخوانی از تشکل‌های مردم‌نهاد نیز دعوت کرد که در طراحی و اجرای برنامه‌های این هفته حضور داشته باشند.
همزمان با جلسات کارشناسی در تهران، با ابلاغ نامه‌ی مرتضی میرباقری قائم‌مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی به استانداری‌ها، دبیرخانه‌ی اجرایی برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک در مراکز استانی و شهرستانی نیز با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تشکیل شد.
همزمان با 16 مهرماه، آیین «روز جهانی کودک» نیز در تهران و تمامی شهرهای کشور با حضور مسوولان برگزار خواهد شد. در تهران، این جشن با حضور مقامات رده‌ بالای کشوری در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری خیابان حجاب برگزار می‌شود. در مراکز استانی و شهرستانی نیز مسوولان و دست‌اندرکاران میهمان جشن‌های کودکان ایران خواهند بود.
روز سه‌شنبه مدیرعامل کانون و رییس هفته‌ی ملی کودک، جزییات برنامه‌های تمامی سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌ها را برای خبرنگاران تشریح خواهد کرد.