«یک دقیقه» تئاتر، به احترام روز جهانی کودک

همزمان با روز جهانی کودک، نمایش «یک دقیقه» به کارگردانی میثم یوسفی از تولیدات تازه مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون در سال 1394به روی صحنه می‌رود.

بر اساس گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در ایام هفته‌ی ملی کودک و هم‌زمان با 16 مهرماه، اجرای نمایش «یک دقیقه» به کارگردانی میثم یوسفی در سال بوستان مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی آغاز می‌شود.
این نمایش بر اساس از کتابی با همین نام به نویسندگی جعفر مهیاری است که پیش از این از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر و در سال 1393 نامزد دریافت جایزه‌ی یازدهمین جشنواره‌ی کتاب‌های رشد در بخش نمایش‌نامه شده بود.
نمایش «یک دقیقه» روایت زندگی گلی به نام «گل فراموشم نکن» است که تنها یک روز حق زندگی دارد و بر اثر وزش باد از ریشه‌اش جدا می‌شود و باد او را به مکان‌های مختلف می‌برد. «گل فراموشم نکن» به هرجا که می‌رسد، با موجودات خوب و بد مختلفی آشنا می‌شود، تا این‌که در آخرین لحظات زندگی‌اش به راز مهم زندگی پی می‌برد.
لیدا وعیدی، ندا نوری، علیرضا دری و سانیا شاهرخ در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.
سعید عابدی دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز و نوید اکبری مبارکه دستیار دوم کارگردان نمایش «یک دقیقه» هستند.
طراحی صحنه‌ی این نمایش را آرش شریف‌زاده و طراحی لباس را ریحانه مطهری انجام داده‌اند. در همین‌حال، آهنگ‌سازی این اثر نیز به عهده‌ی میر امیر میری است و ساخت دکور را علیرضا حسین‌پور و محمدرضا شاملوفرد به عهده داشته‌اند.
این نمایش که برای گروه سنی نوجوان مناسب است، همه‌روزه به جز شنبه‌ها ساعت 18 برای عموم علاقه‌مندان اجرا می‌شود. همچنین هر روز صبح‌ در ساعت 10 نیز اجرای ویژه مدارس به روی صحنه می‌رود.
مدارس برای هماهنگی و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند با شماره تلفن‌های 88980721- 09198381808 – 09392542161 و 09387337555 تماس بگیرید.
امسال آیین روز جهانی کودک در روز 16 مهرماه، هم‌زمان با برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک (15 تا 21 مهر) با حضور مسوولان بلندپایه و دانش‌آموزان و خانواده‌ها و میهمانانی از دیگر کشورها برگزار خواهد شد.