معصومه ابتکار: در آموزش‌های زیست‌محیطی کودکان سرمایه‌گذاری می‌کنیم

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست در آستانه‌ی هفته‌ی ملی کودک، از سرمایه‌گذاری‌های این سازمان در بخش آموزش‌های زیست‌محیطی به کودکان خبر داد.

معصومه ابتکار در گفت‌وگو با اداره‌کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اعلام این خبر گفت که سازمان محیط زیست در جهت سرمایه‌گذاری‌های دولت در بخش کودکان، اهداف خود در این بخش را بر امر آموزش متمرکز و در همین زمینه در حوزه‌ی محیط زیست و انرژی، این سازمان همکاری‌هایی را با آموزش و پرورش آغاز کرده است.
ابتکار ضمن ابراز امیداری نسبت به طرح مدارس جامع محیط‌زیستی که به‌زودی فعالیت‌شان آغاز می‌شود، به تاثیر سازمان‌های مردم‌نهاد اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به تاثیر فعالیت و همکاری با این نهادها، سازمان محیط زیست همکاری با ورزشکاران، هنرمندان و فعالان عرصه‌ی تجسمی کودکان را نیز در دستور کار خود قرار داده است.
او در پاسخ به این سوال که آیا همکاری با سازمان‌های مردم نهاد تنها در حوزه‌ی کودکان است، گفت: ما بخشی از این همکاری‌ها را در حوزه‌ی کودک و نوجوان تعریف کرده‌ایم و در بخش آموزش از دریچه‌ی هنر و یا آموزش از طریق کتاب، به این مقوله خواهیم پرداخت.
رییس سازمان حفاظت از محیط زیست در ادامه به نقش مهمی که هفته‌ی ملی کودک می‌تواند در حوزه‌ی منابع طبیعی و محیط زیست داشته باشد اشاره کرد و این زمان را فرصتی مناسب برای تبلیغ کتاب‌هایی با این موضوع برای کودکان دانست.
ابتکار با اشاره به نیازهای موجود، از فعالان این عرصه خواست که در مناسب‌هایی از این‌دست، توانمندی‌های خود در حوزه‌ی محیط زیست را در جشن‌ها و برنامه‌های ویژه‌ی کودکان و نوجوانان به نمایش گذاشته و در دسترس قرار دهند.
او به حمایت‌های دولت و سازمان حفاظت از محیط زیست نیز تاکید و جشنواره‌ی «کتاب سپیدار» را - که در آستانه‌ی هفته‌‌ی ملی با همکاری این نهاد و چند ارگان خصوصی و کانون برگزار شد - در همین راستا عنوان کرد تا سایر بخش‌ها نیز که به طور مستقیم فعالیت‌شان در حوزه‌ی کودک تعریف نشده، قدم‌هایی را در این حوزه بردارند.
امسال هفته‌ی ملی کودک که از 15 تا 21 مهرماه برگزار می‌شود، هرروز را به یک موضوع نام‌گذاری کرده که روز یک‌شنبه 19 مهر به عنوان روز «کودک، محیط زیست و منابع طبیعی» نام گرفته و قرار است برنامه‌های مشترک تمامی نهادهای دولتی و خصوصی حول محور این موضوع طراحی و اجرا شود.