کودکان برای نمایندگان مجلس اولویت دارند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح می‌کند که در همه‌‌جای دنیا برای بچه‌ها اولویت قائل‌اند چراکه آن‌ها قرار است آینده را بسازند و اصلاح کنند.

مجتبی رحماندوست، نماینده‌ی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در آستانه‌ی هفته‌ی ملی کودک در مورد مسوولیت مجلس در قبال کودکان می‌گوید که مجلس مسوولیتی عام برای همه‌ی افراد کشور دارد، با این‌حال فراکسیون کودک‌ و نوجوان نیز تشکیل شده تا امور کودک و ‌نوجوان را به‌طور تخصصی دنبال کند.
به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، رحماندوست می‌گوید: ما هم به عنوان فعالان و افراد این حوزه، سعی می‌کنیم اگر کاری بلدیم انجام بدهیم. تا جایی که من اطلاع دارم بخش‌های مربوط به کودکان در مجلس خوب کار می‌کنند.
وی با اشاره به حضور کودکان در تمام عرصه‌های جامعه، می‌گوید: کدام آدمی است که با موضوع کودک سروکار نداشته باشد؟ کارمندان، بازاریان،‌ و ما مجلسیان، همگی در زندگی شغلی یا خصوصی‌ با بچه‌ها سروکار داریم. به همین خاطر حتی نمی‌شود فکر کرد که مقوله‌ی کودک برای مجلس موضوعیت نداشته باشد، همان‌طور که نمی‌شود چشم‌مان را نسبت به اطراف‌مان ببندیم.
این نویسنده‌ که آثاری نیز در حوزه‌ی ادبیات نوجوانان دارد، درباره‌ی اهمیت کودکان برای همه‌ی اقشار به‌خصوص نمایندگان مردم در مجلس، تاکید می‌کند که بچه‌ی هرکس برای خودش مهم است، بچه‌های کشور هم برای ما مهم‌اند، هرچند که این اهمیت مثلا برای آموزش‌وپرورش یک‌جور است و برای مجلس یک‌جور دیگر.
امسال هفته‌ی ملی کودک همزمان با آیین جهانی روز کودک، از 15 تا 21 مهرماه به‌طور سراسری در تمامی شهرهای ایران با همکاری سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌های مختلف برگزار می‌شود.
برنامه‌های این دوره‌ی هفته‌ی ملی کودک، به‌گونه‌ای طراحی و برنامه‌ریزی شده که گروه‌های مختلف کودکان از دانش‌آموزان تا کودکان بستری در بیمارستان‌ها و نوجوانانی را که در کانون‌های اصلاح و تربیت هستند، دربر گیرد.