دوست دارم قصه‌گو باشم

کودک کار تهرانی به یک مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت که آرزو دارد قصه‌گو باشد.

به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و اموربین‌الملل کانون، قصه‌گویی برای کودکان کار در خانه کودک شوش تهران یکی از برنامه‌های جنبی اولین روز هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی بود.
در این میان صبح روز 27 بهمن 1394 سه قصه‌گوی برگزیده جشنواره، فاطمه محمودی با قصه «هنرمند» از آذربایجان‌شرقی، «شعله ایل‌بیگی» با قصه تمتی دانا از چهارمحال و بختیاری و «ابریشم فیروزوند» با قصه تنها در دنیا از گیلان سه قصه‌گوی برگزیده هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برای 94 کودک کار و بازمانده از تحصیل قصه‌گویی کردند.
این قصه‌ها که با محتوای اجتماعی، تربیتی و به زبان و گویش‌های محلی اجرا شد، مورد توجه و استقبال کودکان قرار گرفت.
بر اساس این گزارش،  در حاشیه برگزاری این رویداد در خانه کودک، تعدادی از این کودکان با اشاره به این‌که با وجود اجرای قصه‌ها به گویش و زبان‌های مختلف توانسته‌اند ارتباط خوبی با قصه و قصه‌گو برقرار کنند، از این‌که برای شنیدن قصه‌ انتخاب شده‌اند تا سهمی از جشنواره داشته باشند، ابراز خوشحالی کردند.
رضا یکی از کودکان حاضر در این برنامه با تاکید بر این‌ نکته که شنیدن قصه‌ها تجربه‌ی قشنگی برای هر کودک است، گفت: با شنیدن قصه و توجه به حس و حال و توانایی یک قصه‌گو به هنگام قصه‌گویی، آرزو دارد یک قصه‌گو باشد.
برخی از این کودکان با اشاره به این‌که شنیدن قصه‌ها آرامش خاصی برای آن‌ها دارد و پدر و مادرها زمانی را به این کار اختصاص نمی‌دهند، ابراز امیدواری کردند که مربیان کانون باز هم برای آن‌ها در آینده قصه‌گویی کنند.
مولود بشنوایی عضو هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان و رابط خانه کودک و انجمن نیز در این برنامه با تاکید بر این‌که به قصه‌گویی برای کودکان باید به صورت جدی پرداخته شود، گفت: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات موجود در مسیر تربیت کودکان و نوجوانان به واسطه ابزارهای تربیتی مانند قصه‌گویی می‌تواند تعدیل شود.
این فعال حوزه کودک با اشاره به شناختی که از جشنواره‌های قصه‌گویی در کانون دارد، افزود: برنامه‌های هدف‌مندی از این دست می‌تواند فضایی مناسب برای توسعه قصه‌گویی و برانگیختن حساسیت و توجه جامعه به فعالیت‌های فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان ایجاد کند.
هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از 27 بهمن با حضور 48 قصه‌گوی ایرانی و خارجی کار خود را آغاز کرده است و روز 30 بهمن به کار خود پایان می‌دهد.