قصه‌گویی پل ارتباطی والدین و کودکان

قصه‌گوی قمی از قصه‌گویی به عنوان پل ارتباطی موثر بین کودک و والدین نام برد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محسن کریمی با اشاره به جایگزینی وسایل صوتی و تصویری به جای ارتباطات انسانی و گسترش فضای مجازی در جامعه، قصه‌گویی را در مقایسه با بسیاری از ابزار نوین دارای جذابیت و قدرت قابل توجهی دانست.
قصه‌گوی قصه‌ «کوزه‌ای پر از طلا» بر نقش قصه در شناساندن فرهنگ و تمدن ایرانی به کودکان گفت: قصه‌گویی ژل ارتباطی میان نسل قدیم و نسل حاضر است و آشنایی کودکان و نوجوانان با پهلوانان و قهرمانان داستان‌هایی که بررگرفته از ادبیات کهن هستند شخصیت آن‌ها را در مسیر صحیح شکل می‌دهد.
این مربی سیار روستایی کانون از ویژگی قصه‌گویی در شرایط، زمان و مکان‌های مختلف سخن گفت و افزود: تنوع مخاطب، قصه‌گو را برای انتخاب قصه‌های مناسب یاری کرده و این هنر را از جنبه سرگرمی صرف خارج می‌کند.
کریمی ضمن اشاره به تاثیر مثبت جشنواره‌های قصه‌گویی بر کسب دانش، مهارت و تبادل تجربه میان قصه‌گویان از ملل مختلف به تفاوت میان قصه‌گویی در کتاب‌خانه‌های کانون با قصه‌گویی قصه‌گویان خارجی اشاره کرد و گفت: قصه‌گویان خارجی بیشتر به جنبه‌های نمایشی قصه‌گویی توجه دارند اما اغلب قصه‌گویان ایرانی از زبان بدن، کلمات، آوا و محتوا برای رساندن پیام استفاده می‌کنند.
این قصه‌گو در پایان، برگزاری جشنواره قصه‌گویی را یک گام مهم در توانمندسازی مربیان قصه‌گو و ترویج فرهنگ قصه‌گویی در میان مربیان قصه‌گو، خانواده‌ها، اقوام و ملل مختلف دانست.