پایان جشنواره قصه‌گویی با رقابت‌ 12 ایرانی و خارجی

سومین روز هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با روایت 12 قصه‌گوی داخلی و خارجی در تهران همراه است و پس از آن همه شرکت‌کنندگان برای اعلام اسامی برگزیدگان در روز 30 بهمن آماده می‌شوند.

به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، روز پنج‌شنبه 29 بهمن 1394، مهرناز شهرکی از خوزستان با قصه‌ی «فیل در خانه تاریک» آغازکننده سومین روز جشنواره قصه‌گویی هجدهم است و پس از آن سبیکه‌سادات میرقاسمی قصه «اسم بلند» را روایت می‌کند.
مایک لایت از آمریکا با قصه‌ «آواز خواندن کدو تنبل» و ریکی لیوالکساندرا راسموسن از دانمارک با قصه «شاهزاده کوچولو "آن"» دو قصه‌گوی خارجی جشنواره در صبح پنج‌شنبه 29 بهمن هستند.
در ادامه، قصه‌های «کوزه‌ای پر از سکه طلا»، « سگی که قارقار می‌کرد» و «کرکچل» به ترتیب از سوی محسن کریمی از قم و فاطمه غفاری سروستانی از هرمزگان و زهره خیراندیش از کرمانشاه و قصه‌ی « عبدل» توسط انریکه پاعز از اسپانیا بازگو می‌شود.
بر همین اساس، در بعدازظهر سومین روز جشنواره، سه قصه‌ی ایرانی و یک قصه خارجی قصه‌گویی می‌شود و یاسمن رحیمی‌‘‘‘‘نیکو از زنجان با قصه «یخی که عاشق خورشید شد»، سمیه اصحاب صحف از یزد با «قلی به خانه‌اش نرسید»، شقایق احسانی از مازندران با «مارا تی‌تی» و دنیل آلفردو هرناندز کوردور از شیلی با قصه «شب جیرجیرک» روایت‌گر این قصه‌ها هستند.
قصه‌گویان جشنواره در همین حال روز پنج‌شنبه نیز به مکان‌هایی خارج از محل برگزاری جشنواره اعزام می‌شوند و بر همین اساس هفت قصه‌گوی ایرانی و دو قصه‌گوی خارجی قصه‌های خود را در فضای مترو، کانون، بهزیستی و فرهنگ‌سرا روایت خواهند کرد.
در همین حال مهدی محمدیان قصه‌گوی تهرانی و وحید خسروی قصه‌گوی اهل کرمانشاه قصه‌های خود را با عنوان «بلندترین صدا» و «گذر از رنج‌ها» در ایستگاه قطار شهری چهارراه ولی عصر برای مسافران اجرا می‌کنند.
این در حالی است که الیاس آذری از اصفهان قصه «دندون مندون و حبه قندون»، داوود ریحانی از خراسان رضوی قصه «پسر صیاد» و محسن کریمی از قم قصه «کوزه‌ای پر از طلا» را در ایستگاه قطار شهری صادقیه برای مسافران این ایستگاه روایت می‌کنند.
در عین حال حسنا صندوق‌‌آبادی قصه‌گوی ایلامی قصه «آدم کوچولوی گرسنه»، سمیه فلاح تفتی از یزد قصه‌ی «دختر آفتاب و دیو سیاه» و دیپابالاسوبرامانیان قصه‌گوی هندی قصه «گوزن» را در کانون شماره 15 تهران برای کودکان روایت خواهند کرد.
همچنین سبیکه سادات میرقاسمی از گلستان، مهتاب شهیدی از تهران و اعظم رهنما فلاورجانی از اصفهان به ترتیب با قصه‌های «اسم بلند»، «یکی مثل خودم» و «دهکده غرغروها» در بهزیستی برای کودکان حاضر قصه‌گویی خواهند کرد.
هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از صبح 27 بهمن در مرکز آفرینش فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز به‌کار کرده است و تا 30 بهمن ادامه دارد.