کودکان گیلانی راوی قصه‌های کتاب‌ها شدند

هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی در مرکز فرهنگی‌هنری شماره 3 کانون رشت دهمین گرد‌هم‌آیی قصه‌گویان کودک و نوجوان برگزار شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این ویژه برنامه قصه‌گویی با حضور 31 نفر از کودکان و نوجوانان عضو مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با محوریت اندیشه‌ورزی، فکرپروری و تداوم منطقی قصه‌گویی روز30 آبان در مرکز شماره سه رشت برگزار شد.
به گفته ضیایی معاون فرهنگی کانون گیلان برگزاری این فعالیت‌ها کودکان و نوجوانان را به مطالعه کتاب‌های مناسب تشویق می‌کند تا با شناخت ارزش‌ها و الگو گرفتن از بزرگ‌سالان قصه‌گویی کنند.
وی در ادامه با اشاره به نقش کودکان و نوجوانان در جاودانگی حماسه‌ی کربلا یادآور شد: ما مفتخریم که پیرو مذهبی هستیم که کودکان و نوجوانان در این دین از ارزش و جایگاه مهمی برخوردارند، کودکان و نوجوانان در قیام عاشورا همراه با بزرگان خود حماسه‌های جاودانه آفریدند.
ضیایی در خصوص اهمیت قصه و قصه‌گویی افزود: اگر وقایع کربلا نسل به نسل منتقل نمی‌شد، دین اسلام تا این حد گسترش پیدا نمی‌کرد و امروز شما کودکان و نوجوانان که در این برنامه فرهنگی شرکت کردید، ارزش‌های انسانی و اخلاقی را به دیگران منتقل می‌کنید و در ترویج فرهنگ اسلامی و بومی سهم بزرگی دارید.
در این مراسم کودکان و نوجوانانی که در مرحله‌ی حوزه‌ای قصه‌گویی -که هم‌زمان با هفته ملی کودک برگزار شد- برگزیده شده بودند، قصه‌های خود را بر اساس کتاب‌هایی که مطالعه کرده بودند روایت کردند.
در پایان بر اساس رأی داوران در بخش کودک، سیده‌زهرا جعفرزاده عضو مرکز فرهنگی‌هنری کانون کوچصفهان با قصه‌ی «گلپرماه و رنگین کمان»، کیمیا شعبان‌زاده از مرکز لاهیجان با «قصه‌ی کچل کفترباز» و زهرا ضیاء از مرکز لشت نشاء با قصه‌ی «دعای موش کوچولو» به عنوان برگزیده معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.
هم‌چنین در بخش نوجوان مائده رنجبر از مرکز کانون شماره یک رشت با قصه‌ی «درخت آرزو»، زهرا نیک‌روان از مرکز کومله با قصه‌ی «او ادعای خدایی می‌کرد» و پریسا هاشمی عضو مرکز فرهنگی هنری تالش با قصه‌ی «آرش کمانگیر» برگزیده شدند.
در پایان علاوه بر اهدای جوایز به برگزیدگان، از تمامی شرکت‌کنندگان نیز با اهدای کتاب قدردانی شد.