انسان با مرور قصه‌ها، تعالی را تجربه می‌کند

فاطمه روحی‌رحیم مربی فرهنگی مرکز شماره‌ 9 کانون تهران مرور قصه‌ها و حکایت‌ها را موجب رشد و تعالی انسان‌ها دانست.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این قصه‌گوی تهرانی برگزیده هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با بیان این مطلب گفت: پاس داشتن ذخایر ادبی، ایجاد صمیمیت، انتقال پیام‌های اخلاقی آرامش و آسایش خیال و آگاهی کودکان از اوضاع گذشتگان از جمله تاثیراتی است که قصه‌ها ‌می‌تواند در تحکیم روابط و بنیان خانواده‌ها داشته باشد.
روحی رحیم افزود با توجه به شرایط فعلی و فاصله گرقتن بچه‌های این نسل از فرهنگ بومی و محلی قصه‌گویی می‌توان با یادآوری نکات و انتقال مفاهیم ارزش‌مند به صورت غیر مستقیم مخاطبان را متوجه اهمیت این موضوع کند.
وی در ادامه در مورد اهمیت حضور قصه‌گویان خارجی این جشنواره یادآور شد با توجه به این که در کشورهای دیگر قصه به صورت یک رشته‌ی دانشگاهی جایگاه خوبی را به خود اختصاص داده می‌توانیم از نزدیک ارتباط و تعامل آن‌ها را با قصه‌ها ببینیم.
مربی مرکز شماره 9 کانون استان تهران در مورد تغییرات صورت گرفته و حضور قصه‌گویان کتاب‌خانه‌ای در این دوره گفت: از آن جا که قصه‌گویی بیشتر در مراکز کانون برای بچه‌ها انجام می شود هر چه ساده تر باشد بهتر است.
 وی هم‌چنین اضافه‌کرد در قصه‌گویی کتاب‌خانه‌ای، مربیان بیشتر از اندوخته‌های خود برای قصه‌گویی استفاده می‌کنند و چون با بچه‌ها تعامل دارند راحت‌تر قصه‌هایشان را بازگو می‌کنند و نگران از دست دادن امتیاز نیستند اما در جشنواره، به دلیل زیر نظر بودن باعث می‌شود که کار برای مربیان کمی سخت باشد.
هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی روزهای 27 تا 30 بهمن در کرمانشاه برگزار می‌شود.