قصه‌گویی جهان را لبریز از صلح و عشق می‌کند

قصه‌گویی فرصتی طلایی و تکرار نشدنی برای انتقال تجربه‌ها و تبدیل جهان امروز به جهانی لبریز از مهربانی، ایمان، صلح و عشق است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون در آیین پایانی هجدهمین جشنواره بین‌المللی با بیان این مطلب در عین حال گفت: زبان جهانی قصه می‌تواند ما را بیش از پیش به کشف مهارت و چگونه زیستن امیدوار کند.
وی افزود: آیین پایانی مهم‌ترین و تأثیرگذارترین رویداد برجسته و ارزشمند ادبیات عامه را در حالی برگزار می‌کنیم که این بار به نام هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی مزین است و عالی‌ترین مقام آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان این سرزمین کهن و اسلامی نیز ما و شما را همراهی می‌کند.
حاجیان‌زاده با اشاره به این‌که بدون شک حضور و همراهی و همدلی وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی در مراسم پایانی جشنواره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نشان‌گر توجه ویژه‌ی نهاد آموزش و پرورش ایران به قصه به‌ عنوان ابزاری قوی در پرورش ذوق و اندیشه کودکان و نوجوانان این مرز و بوم است، تأکید کرد: امروز هنر دیرین قصه‌گویی، به‌عنوان یکی از نخستین زاده‌های ذوق انسان و کهن‌ترین سند تفکر و دگرگونی حیات آدمی، می‌تواند با قوت و قدرت به انتقال تعالیم ارزشمند و متعالی دین مبین اسلام و نیز فرهنگ غنی و پربار ایران عزیزمان بیانجامد.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: این جشنواره در حالی با حضور قصه‌گویان کانونی و دیگر علاقه‌مندان به قصه در بخش آزاد و حضور با ارزش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و البته حضور پرشور قصه‌گویان در کشورهای دیگر جهان به آخرین لحظات خود رسیده است که به باور ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این پایان به‌واقع نقطه‌ی آغازی برای یک همت بلند و برنامه‌ریزی هدف‌مند و ملی برای فراهم کردن ورود تمام‌عیار قصه و قصه‌گویی به تار و پود  پرورش فکر کودکان و نوجوانان و شکوفاکردن ذوق و خلاقیت بچه‌ها از لابه‌لای سرزمین پر رمز و راز قصه‌ها است.
رییس هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در پایان از تمام قصه‌گویان حاضر در این جشنواره و همه‌ی قصه‌گویان ایران و جهان که برای ترویج مهربانی و شکوفا کردن ارزش‌های والای انسانی می‌کوشند، تشکر کرد.
گفتنی است: هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، روز 27 بهمن 1394 در تهران آغاز شد و شامگاه 30 بهمن به کار خود پایان داد.