کتاب را در کنار خوراکی به دست مردم بدهیم

مدیر انتشارات پیدایش گسترش ویترین کتاب در کلیه‌ی فروشگاه‌های مواد غذایی را به عنوان راه‌حلی برای دیده شدن بهتر کتاب در جامعه و ورود آن به سبد کالای خانواده و مردم مطرح کرد.

محسن طائب، مدیر انتشارات پیدایش در حاشیه‌ی هفدهمین جشنواره و نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان در تهران، با اشاره به این‌که به طور قطع برگزاری نمایشگاه کتاب در کنار هر جشنواره و به هر مناسبتی می‌‌تواند به گسترش ویترین کتاب کمک کند، گفت: برگزاری نمایشگاه یا جشنواره‌‌های کتاب به دیده شدن آثار در سطح جامعه کمک می‌کند و این بی‌تردید در رونق اقتصاد کتاب موثر است.
بر اساس گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این مدیر نشر کتاب‌های کودکان و نوجوانان در ادامه بر اهمیت ورود کتاب به سبد خرید شهروندان جامعه تاکید کرد و گفت: باید بر روی گسترش ویترین کتاب در کلیه‌ی فروشگاه‌های مواد غذایی تمرکز کرد تا کتاب نیز وارد سبد کالای مردم شود.
طائب هم‌چنین در پاسخ به این سوال که آیا از وضعیت اطلاع‌رسانی و تبلیغات جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان راضی است، توضیح داد: در شرایط فعلی به نظر می‌رسد که توجه به ناشران به عنوان تهیه‌کننده و تبدیل‌کننده اثر خام به یک اثر جاویدان، بسیار ضروری به نظر می‌رسد.
هفدهمین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان عصر روز دوشنبه برگزیدگان خود را در ده رشته اعلام کرد. نمایشگاه تخصصی کتاب این جشنواره نیز با حضور 47 ناشر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب تهران تا روز جمعه از 9 صبح تا 7 بعدازظهر برپاست.