کتاب‌هایی برای بچه‌ها با موضوع تفکر انتقادی

یکی از مسوولان انتشارات «سرو یاسین» در حاشیه‌‌ی برگزاری هفدهمین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان کانون می‌گوید که بعد از 13سال فعالیت این انتشارات، مسایل مهمی چون نگاه به آینده، توجه به یادگیری مهارت در کودکان و... جزو آرمان‌های اصلی فعالیت این انتشارات قرار گرفته است.

نماینده‌ی گروه فرهنگی، هنری و پژوهشی سرو یاسین، که در هفدهمین دوره‌ی جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان حضور دارد، شاخص‌ترین اثر گروه خودشان را مجموعه‌ی «کارگاه اندیشه» عنوان کرده و می‌گوید: در این مجموعه کتاب‌هایی چون گفت‌وگو، بچه‌های منطقی، پرسش، بچه‌های منطقی 2، خود ارزیابی، درباره‌ی نماز و... وجود دارد. هرکدام از این کتاب‌ها در اصل یک سری مهارت را به بچه‌ها یاد می‌دهد. مهارت‌هایی که در آینده به کارشان خواهد آمد، مسایل مهمی چون پرسش کردن، گفت‌وگوی صحیح، یادگیری منطق درست و...
بر اساس گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، وی ادامه می‌دهد: در اصل نگاه انتشارات ما نگاه به آینده است، با توجه به جنبه‌های تربیتی و عقل محور. به عنوان مثال جدیدترین و آخرین اثرمان «تفکر اعتقادی» است که وارد بازار کودک و نوجوان شده است.
او در خصوص حضور در این نمایشگاه می‌گوید: زمینه‌ی بیشتر کارهای ما کتاب‌های هنری برای پروش خلاقیت است، کتاب‌هایی برای سنین پنج تا شش سال با موضوعات اخلاقی، آموزشی و... هستند. آثاری چون پشیمانی، بچه با حوصله، دوست خوب، حسودی و از این قبیل، کتاب‌هایی هستند که مبحث اخلاق را برای کودکان روشن می‌کنند.
امسال در هفدهمین جشنواره و نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان، تازه‌های 47 ناشر این حوزه با تخفیف‌های 20درصدی از 18 تا 24 بهمن در خیابان حجاب تهران عرضه شده است.