نام‌گذاری میادین و پارک‌ها به نام کودکان

همزمان با هفته‌‌ی ملی کودک، پارک‌ها و میدان‌ها در برخی شهرهای ایران به نام کودک نام‌گذاری می‌شود.

بر اساس این گزارش، مراکز مختلف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به همراهی سازمان‌ها و نهادها برنامه‌های متنوع خود را در این هفته اعلام کرده‌اند که در این میان نام‌گذاری یکی از میدان‌های شهر تبریز به نام « میدان کودک» و نیز نام‌گذاری یک پارک در استان کهگیلویه و بویراحمد به نام «پارک کودک» و یک خیابان در شهرکرد استان چهار محال و بختیاری از مهم‌ترین این برنامه‌هاست.
بر اساس گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اهدای «کودک کارت» به کودکان و نوجوانان همدان برای بازدید از اماکن مختلف فرهنگی‌تاریخی، افتتاح سه مرکز فرهنگی‌هنری کانون در استان کرمانشاه و رونمایی از «تمبر هفته کودک» در سمنان از دیگر برنامه‌هایی است که از سوی ستادهای استانی هفته‌ی ملی کودک اعلام شده است.
هفته‌‌ی ملی کودک امسال با شعار «دنیا با لبخند کودکان زیباست» از 15 تا 21 مهرماه در سرتاسر ایران با محوریت کانون‌های استانی و حضور نمایندگان سازمان‌های مختلف برگزار خواهد شد.
در استان قزوین کودکان و نوجوانان در این هفته به دیدار ائمه‌‌ی جمعه خواهند رفت و قرار است در همایش سبک زندگی ایرانی‌اسلامی شرکت کنند. مسابقه‌‌ی دوچرخه سواری از جمله برنامه‌های این استان در این هفته خواهد بود.
خانواده‌های بوشهری در این هفته به نمایشگاه «کودک و اسباب‌بازی » می‌روند و قرار است به 300 کتاب‌خانه‌‌ی این استان نیز کتاب‌هایی اهدا شود.
استان همدان نیز بخشی از برنامه‌های خود را به نقاشی دسته‌جمعی کودکان اختصاص داده و در کرمانشاه نیز جشنی با حضور دوهزار کودک برگزار خواهد شد.
استان سمنان به تفکیک در هر شهر مسابقات و نشست‌هایی را تدارک دیده است. جشنی با حضور کودکان کار، برگزاری نمایشگاه عروسکی و جشن روستا به نام قایق‌های کاغدی، تنها بخشی از فعالیت‌های دستگاه‌ها در این استان خواهند بود.
هرچهل مرکز استان خراسان‌رضوی برنامه‌های متنوعی برای اعضا در نظر گرفته شده است. این استان قرار است با پخش تیزرهایی در رسانه‌های خود به پاسداشت هفته‌ی ملی کودک بپردازد. کانون خراسان رضوی اعلام کرده که کودکان و نوجوانان در این هفته دیداری نیز با استاندار خواهند داشت.
در هرمزگان هم اغلب برنامه‌ها مختص کودکان روستایی طراحی شده و قرار است برنامه‌های جشن در روستاها برگزار شود.
زائران کودک و نوجوان حرم مطهر حضرت معصومه (س) با استقبال مراکز فرهنگی‌هنری کانون قم روبه‌رو خواهند شد. بر این اساس تور گردش‌گری برای اعضای کانون و دانش‌آموزان برگزار می‌شود و برنامه‌‌ی «مدادرنگی» در شبکه‌‌ی استانی بخش‌های اصلی خود را به هفته‌‌ی ملی کودک اختصاص داده است.
در حالی‌که در اکثر استان‌های کشور جشن پرواز بادبادک‌ها برگزار می‌شود، آموزش‌های ترافیکی، شهروندی و حفاظت از محیط زیست در دستور کار تمام استان‌ها قرار دارد و مسوولان استانی در جمع کودکان ونوجوانان حاضر خواهد شد.
مرکز کانون در آذربایجان‌شرقی سرود دوزبانه‌‌ی کانون را برای این هفته در نظر گرفته است. این استان به یاد شهدای فاجعه منا برنامه‌هایی را نیز تدارک دیده است.
استان لرستان هم با برگزاری مسابقه‌ی استانی کتاب‌خوانی و برگزاری جشن یار مهربان از فردا برنامه‌های هفته ملی کودک را آغاز خواهد کرد.
مسوولان کانون در استان مرکزی نیز اعلام کرده اند که علاوه بر برگزاری مراسم در 45 مرکز فرهنگی‌هنری، راه‌اندازی کاروان شادی و برپایی همایش هزارنفره‌‌ی کودکان منتخب استان تنها بخشی از برنامه‌هایشان خواهد بود.