با بهره‌گیری از ابزار فرهنگ و هنر آرمان‌های انقلاب را برای کودکان تبیین کنیم

مدیرکل کانون کرمان گفت: ایام‌الله دهه فجر فرصت مناسبی است تا با بهره‌گیری از ابزار فرهنگ و هنر اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی را برای کودکان و نوجوانان تبیین کنیم.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، محمدرضا علیزاده مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان در دومین نشست هم‌اندیشی اعضای کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر با بیان این‌که کار برای قشرکودک و نوجوان از ویژگی‌های خاص خود برخوردار است، گفت: نسل امروز، نسلی فهیم و هوشیار است که می توان از فرصت ایام الله دهه فجر برای انتقال ارزش های انقلاب به این قشر ازجامعه بهره برد.
علیزاده با اشاره به این‌که مسوولیت کمیته کودک و نوجوان حسب آیین نامه ستاد دهه فجر کشور به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واگذار شده است، خاطر نشان کرد: برکات و دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی بر کسی پوشیده نیست و همه ما وظیفه داریم در جایگاه و مسئولیت خود برای حفظ ارزشهای انقلاب تلاش کنیم.
وی شادابی، سلامت کار و جذابیت را سه عامل مهم برای کار در حوزه کودک و نوجوان برشمرد و تصریح کرد: ایام‌الله دهه فجر فرصت مناسبی است تا با بهره‌گیری از ابزار فرهنگ و هنر اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی را برای کودکان و نوجوانان تبیین کنیم.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان یادآور شد: اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون تنها بخشی از مخاطبان کانون را تشکیل می‌دهند و بخش اعظم جامعه هدف مجموعه کانون در ایام و مناسبت‌های خاص دانش‌آموزان مدارس هستند.
وی افزود: کودکان و نوجوانان مناطق محروم و روستایی استان بخش دیگری از مخاطبان کانون هستند که برای بهره‌مندی آن‌ها از فعالیت‌های کانون برنامه‌ریزی جدی صورت گرفته است.
علیزاده ضمن قدردانی از تعامل و همکاری خوب آموزش و پرورش و بهزیستی استان با مجموعه کانون اذعان داشت: راه‌کارهایی که در جلسات کارشناسی ارایه می شود همواره راه‌گشا است.
مدیرکل کانون کرمان عنوان کرد: از بُعد اندیشه و فکر در کانون نقصی وجود ندارد؛ تلاش‌مان بر این است با راه‌اندازی اتاق فکر و بهره‌گیری از خلاقیت و اندیشه‌های نوآن‌چه را که در خور انقلاب است انجام دهیم.