برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه فجر استان گیلان اعلام شد

ویژه‌برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه فجر گیلان با محوریت تشویق کودکان و نوجوانان جهت نقش‌آفرینی خودجوش در برگزاری مراسم دهه فجر در اداره کل کانون پرورش فکری گیلان تشریح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان نقی علیزاده مسوول کمیته و مدیر کل کانون در جلسه کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه فجر ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت محمدمصطفی صلی الله علیه و آله و امام جعفرصادق علیه السلام، هفته وحدت را عامل وحدت جهانی مسلمانان دانست و یادآور شد:تلاش برای ماندگاری انقلاب اسلامی به‌سان تلاش برای پیروزی انقلاب اسلامی ارزشمند و گرانبهاست و در این راه وظیفه‌ی بسیار سنگینی بر دوش ماست.
علیزاده افزود: جامعه مخاطب کمیته کودک و نوجوان نسلی هستند که در دوران پیروزی انقلاب اسلامی حضور نداشتند و وقایع مهم تاریخ را ندیده‌اند و ما باید با ابزار فرهنگ و هنر وقایع و دست‌آوردهای انقلاب را به زبانی ساده و قابل فهم برای این عزیزان بازگو کنیم.
مدیر کل کانون خاطرنشان کرد: تشویق و ترغیب و ایجاد انگیزه جهت نقش‌آفرینی خودجوش در برگزاری مراسم گرامی‌داشت سی و ششمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی در شور و نشاط این برنامه‌ها دارد.
در ادامه نمایندگان صدا وسیمای مرکز گیلان، اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در خصوص برنامه‌های مشترک به بحث و بررسی پرداختند.
در این جلسه ضمن قدردانی از همکاری صدا و سیمای مرکز گیلان در پوشش دادن فعالیت‌های کودکان و نوجوانان، مصوب شد ویژه‌برنامه‌های این کمیته جهت پوشش خبری و تصویری اعلام و انعکاس داده شود.
مراسم گلباران مزار شهدای سلیمانداراب رشت و تجدید پیمان با امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب اسلامی در 12 بهمن، زنگ انقلاب، مسابقه نقاشی همگانی، جشنواره خوشنویسی، نمایش فیلم برای دانش‌آموزان مدارس و مهدهای کودک و پایگاه فرهنگی هنری 22 بهمن از جمله ویژه‌برنامه‌های مشترک کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه فجر استان گیلان است.
همچنین برگزاری همایش خردورزان(تشویق اعضای فعال و کتاب‌خوان مراکز کانون)، جشنواره قصه‌گویی کودک و نوجوان در سه حوزه در مراکز لاهیجان، انزلی و رشت، نمایشگاه سلام با هدف ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، تقدیر از کارشناسان و مربیان برگزیده استانی کانون پرورش فکری ، مسابقه نماز ویژه کارکنان، نمایشگاه کتاب و آثار فرهنگی هنری و ادبی اعضای کانون در 31 مرکز فرهنگی هنری، جشن پیروزی انقلاب اسلامی و اجرای فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی با موضوع گرامی‌داشت پیروزی انقلاب اسلامی در 31 مرکز فرهنگی هنری استان از جمله فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام شد.
این جلسه با حضور مدیر کل کانون پرورش فکری و اعضای کمیته شامل نمایندگان صدا وسیمای مرکز گیلان، اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در تاریخ 17/10/93 در اداره کل کانون پرورش فکری استان گیلان برگزار شد.