آغاز فعالیت کتاب‌خانه‌های سیار شهری و روستایی کانون در تبریز و هشترود

تنها کتاب‌خانه سیار روستایی کانون در آذربایجان‌شرقی فعالیت خود را پس از مدتی وقفه در هشترود و هم‌زمان با ایام مبارک دهه فجر، از سر می‌گیرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با افزوده شدن دو دستگاه اتوبوس به عنوان کتاب‌خانه سیار شهری در تبریز، مینی‌بوس کتابخانه‌ی سیار شهری تبریز به هشترود انتقال یافت تا کودکان روستاهای این شهرستان هم شاهد حضور دوباره‌ی مربیان کانون در محل زندگی خود باشند.
این در حالی است که تنها خودروی کتاب‌خانه سیار روستایی هشترود به علت فرسودگی مدتی از فعالیت بازمانده بود.
بر همین اساس مدیرکل کانون استان آذربایجان‌شرقی نیز در این زمینه توضیح داد که دو اتوبوس کتاب‌خانه‌ی سیار شهری بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با شهرداری تبریز تهیه و در اختیار کانون استان قرار گرفته است.
حجت‌الاسلام جواد لطف‌اله‌پور افزود: با رایزنی‌های انجام شده با معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری و شرکت اتوبوس‌رانی تبریز این دو اتوبوس به کانون واگذار شد تا پس از تجهیز، از دهه‌ی مبارک فجر به ارایه‌ی‌ فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی از جمله امانت کتاب به کودکان و نوجوانان تبریزی در نقاط مختلف این شهر بپردازد.
مدیرکل کانون آذربایجان‌شرقی درعین حال یادآور شد: با ورود این دو اتوبوس به مجموعه‌ خودروهای سیار شهری کانون در تبریز، مینی‌بوس فعلی به هشترود انتقال پیدا می‌کند تا امکان بهره‌مندی کودکان و نوجوانان روستاهای هشترود نیز از خدمات کانون فراهم شود.
وی با تقدیر از مساعدت‌های انجام شده در تحقق این همکاری مشترک اظهار امیدواری کرد این تعامل گامی برای ارایه خدمات بهتر و بیشتر به کودکان و نوجوانان باشد.
لطف‌اله‌پور توسعه کتاب‌خانه‌های سیار شهری و روستایی را از نیازهای مهم در استان برشمرد و تصریح کرد: در این خصوص رایزنی‌های گسترده‌ای با برخی از فرمانداران صورت گرفته است.