ترویج و تعمیق آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی

در اولین نشست هماهنگی و هم‌اندیشی کمیته‌ی کودک و نوجوان بر لزوم انجام اقدامات اساسی در راه ترویج و تعمیق آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی تأکید گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان، اولین نشست هماهنگی و هم‌اندیشی کمیته‌ی کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان به ریاست محمد نقی صالحی مدیرکل کانون پرورش فکری و مسئول کمیته‌ی کودک و نوجوان استان و با حضور نمایندگان اعضای کمیته برگزار گردید.
مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان با بیان اهمیت دهه فجر انقلاب ،گزیده‌ای از برنامه های پیش بینی شده کانون در سه محور فرهنگی ،هنری و ادبی و نیز برنامه های اجرا شده در سال گذشته را برشمرده و بر مردمی بودن این دهه تأکید نمودند.
صالحی با تشریح آئین‌نامه کمیته کودک و نوجوان به وظایف و اهداف کمیته اشاره کرد و گفت: هدف از تشکیل کمیته کودک و نوجوان،آشناسازی کودکان و نوجوانان با آرمان‌ها و اهداف انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و فراهم‌سازی زمینه حضور پرشکوه آنان در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آئین‌های بزرگداشت ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ‏است.
وی به وظایف و مأموریت‌های این کمیته اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه‌ریزی و بسترسازی مناسب به جهت آشنایی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان با آرمان‌ها، اهداف و خدمات انقلاب اسلامی و همچنین زمینه‌سازی به جهت حضور و مشارکت هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان در برنامه‌های مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است
وی به برگزاری مراسم‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی و الگوسازی مناسب به منظور هدایت کودکان و نوجوانان در جهت پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و بهره‌گیری از جذابیت‌های مورد پسند کودکان و نوجوانان در تولید برنامه‌هایی متناسب با فضای فکری و عاطفی آنان به منظور با نشاط‌ سازی ایام دهه فجر انقلاب اسلامی تأکید کرد.
محمد نقی صالحی اولویت‌های اجرایی کمیته‌ کودک و نوجوان را توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، تبیین دستاوردهای دهه فجر انقلاب اسلامی، ارتقاء سطح کیفی و اثر بخشی برنامه‌های دهه فجر عنوان کرد.
در ادامه نیز نمایندگان دستگاه‌های اجرایی به بیان دیدگاه‌ و تشریح فعالیت‌های پیش‌بینی شده‌ی دستگاه‌های خود پرداختند.