نخستین جلسه کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی تشکیل شد.

در اولین جلسه کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی آذربایجان در خصوص نحوه اجرای برنامه های مصوب بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی  حجت الاسلام و المسلمین لطف اله پور مدیر کل کانون پرورش فکری و کودکان و نوجوانان و مسئول کمیته کودک و نوجوان استان ضمن تبریک پیشاپیش ایام الله دهه مبارک فجر، ایجاد شور و نشاط انقلابی در کودکان و نوجوانان امروز را از اهداف این کمیته برشمرده،  توجه به کیفیت و محتوای برنامه های اجرا شده تأکید و تشویق کودکان و نوجوانان جهت شرکت در راهپیمایی 22 بهمن را ضروری دانست.

وی آگاهی کودکان و نوجوانان از زحمات کشیده شده برای پیروزی انقلاب و درک صحیح آنان از ضرورت انقلاب سال 57  را از مسئولیت های این کمیته برشمرد.

در این جلسه علمی معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش بر لزوم ایجاد محتوای مناسب را برای کودکان و نوجوان در این دهه توسط مربیان فرهنگی هنری و ادبی کانون ضروری دانسته، تشکیل اتاق های شناخت انقلاب در طول ایام دهه فجر در مراکز فرهنگی هنری کانون و مشارکت مدارس در این کلاس ها را خواستار شد.

تشکیل گروه سرود 1357 نفری از دانش آموزان مدارس نواحی مختلف تبریز و اجرای سرود انقلاب در روز راهپیمایی 22 بهمن از پیشنهادات اداره کل آموزش و پرورش بود که در این راستا سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهیه پرچم، کلاه وکاور متحدالشکل مورد نیاز را تقبل نمود.

حضور والدین و دانش آموزان در مراکز فرهنگی هنری کانون و اجرای برنامه های محتوایی در باره انقلاب با مشارکت والدین ودانش آموزان  جهت تعمیق روابط خانوادگی و انتقال تجربیات انقلاب به نسل کودک و نوجوان و ایجاد شور انقلابی در بین آنان از دیگر پیشنهادات اداره کل آموزش و پرورش بود.

همچنین دیگر اعضای حاضر در این جلسه نیز به بیان نظرات و دیدگاه ها و پیشنهادهای خود پرداختند. ادارات کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش، بهزیستی، کمیته امداد حضرت امام (ره) ، صدا و سیمای استان همچنین معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز، اعضای کمیته کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی هستند.

در این جلسه بر افزایش همکاری های مشترک واستفاده از ظرفین برنامه های کودک و نوجوان شبکه استانی و همچنین افزایش کیفی برنامه ها تاکید و مقرر شد در جلسه آینده نسبت به تنظیم جدول زمانی و مکانی برنامه ها اقدامات لازم صورت گیرد.