حضور "شهر قلم" با چند مجموعه‌ برای خردسالان در نمایشگاه کانون

مجموعه 6 جلدی "آخ و دینگ" توسط انتشارات شهر قلم در نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان در خیابان حجاب تهران عرضه می‌شود.

بر اساس گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مجموعه‌ی "آخ و دینگ" نوشته‌ی مژگان کلهر و با تصویرگری شیوا ضیایی، توسط انتشارات شهر قلم در نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان در کنار دیگر آثار جدید این ناشر عرضه شده است.
این مجموعه به همراه قطعه‌های آهن‌ربایی و انواع بازی و سرگرمی داستان‌های دو دوست کوچولو به نام‌های آخ و دینگ را تعریف می‌کنند و با انواع بازی، کودکان را به مشارکت در فعالیت‌های کتاب تشویق می‌کنند.
ایمان نکایی، مدیر اجرایی انتشارات شهر قلم در حاشیه‌ی هفدهمین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان کانون می‌گوید: این انتشارات با 186 عنوان کتاب در نمایشگاه حضور دارد که نزدیک به 40 عنوان از این کتاب‌ها جدید است.
وی درباره‌ی کارهای تازه‌ این نشر نیز می‌افزاید: مجموعه‌ی سه‌جلدی "بازی بازی" ترجمه‌ی گروه فرهنگی شهر قلم و مجموعه‌ی 8 جلدی "شیرین‌ترین قصه‌های جهان" ترجمه‌ی عذرا جوزانی که شامل خلاصه افسانه‌های کهن جهان است قرار است تا آخر امسال عرضه شوند.
بر این اساس، مجموعه‌ی 6 جلدی "آموزش زندگی به کودکان" نوشته‌ی جعفر ‌هادی و تصویرگری ارغوان خسروی و کتاب "فرهنگ تصویری نی‌نی‌ها" در 12 جلد به دو زبان فارسی و انگلیسی به تصویرگری سارا خرامان از جمله کارهای جدیدی است که در نمایشگاه عرضه شده است.
این نمایشگاه در حاشیه‌ی هفدهمین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان به مدت یک‌هفته از 18 تا 24 بهمن از ساعت 9 صبح تا 7 بعدازظهر با حضور 47 ناشر تخصصی این حوزه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خیابان حجاب تهران دایر است.
در همین حال، از کتاب‌های عرضه ‌شده در این نمایشگاه می‌توان به مجموعه‌ی "اولین کتاب نی‌نی‌ها" به تصویرگری شیرین کره‌ای اشاره کرد. این کتاب شامل کتاب‌های پارچه‌ای است که برای کودکان 0 تا 3 سال طراحی شده است. در هر صفحه یک تصویر با نام فارسی در آن وجود دارد. هر بار با نشان دادن این صفحات به کودک از او خواسته می‌شود خودش اسم آن را بگوید.
مجموعه‌ی "رفتم بالا اومدم پایین" سروده‌ی ناصر کشاورز و تصویرگری آزاده معزی نیز که کتاب برگزیده‌ی کانون در سال 92 بوده و امسال به چاپ دوم رسیده، از دیگرکارهای عرضه‌شده در نمایشگاه است.