دعوت حسین محب‌اهری به «عیدی کتاب»

حسین محب‌اهری، از خانواده‌های ایرانی دعوت کرده که در کنار خریدهای شب عید، خرید کتاب برای بچه‌ها را نیز در سبد خانواده قرار دهند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این بازیگر و هنرمند پیشکسوت تئاتر و سینما، در حاشیه‌ی هفدهمین جشنواره و نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان در خیابان حجاب تهران، خطاب به والدین این سوال را مطرح می‌کند: در آستانه‌ی نوروز هستیم. قرار است فصل عوض شود و بهار بیاید. بهار همیشه برای ما محترم و گرامی بوده است و به خصوص برای بچه‌ها شادی می‌آورد. برای آن‌ها وسایل نو می‌خرید، که خیلی هم خوب است ولی این بچه‌ها تا شروع مدرسه ساعت‌هایی دارند که مال خودشان است. از مهمانی که می‌آیند یا وقتی که کاری در خانه نیست، مشق‌شان را نوشته‌اند، حالا چه کار کنند؟
او ادامه می‌دهد که در این اوقات بی‌کاری، بعضی‌ها تلویزیون می‌بینند اما زمانی دارند که در اختیارشان است و والدین باید راهنمایی‌شان کنید. از قدیم گفته‌اند که بهترین دوست آدم کتاب است.
این هنرمند سینما و تئاتر کودکان درباره‌ی مزیت‌های کتاب می‌گوید: با خرید کتاب در فاصله‌ی 15 روز تعطیلی زمانی به آن‌ها می‌دهید که با کتاب باشند، بخوانند و دوست خوب و مهربانی بیابند. شاید هم خودشان در همین مدت کتابی نوشتند!
محب اهری به هفدهمین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان اشاره کرده و می‌افزاید: بچه‌ها مشتاقانه غیر از کفش و لباس، کتاب هم از شما می‌خواهند. اگر هم تا به حال نگفته‌اند به خاطر این است که از لذت کتاب‌خوانی بی‌خبرند. به آن‌ها بگویید که کتاب چه‌قدر لازم است و برایشان کتاب بخرید.
هفدهمین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان، امسال در دو بخش اهدای جوایز و برگزاری نمایشگاه کتاب به مدت یک‌هفته از 18 تا 24 بهمن همه‌روزه، حتی روزهای تعطیل، از 9 صبح تا 7 بعدازظهر پذیرای خانواده‌ها و کودکان است. در این نمایشگاه 47 ناشر تازه‌ترین کتاب‌های کودک و نوجوان را با تخفیف‌های 10 تا 20 درصدی ارایه کرده‌اند.
جشنواره و نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان، امسال به عنوان یکی از فعالیت‌های کمیته‌ی کودک و نوجوان ستاد گرامی‌داشت دهه‌ی فجر برگزار می‌شود.