ترس، هیجان، خنده؛ کتاب‌های ویژه‌ی نوجوانان

نتشارات افق امسال علاوه بر ژانرهای فانتزی و وحشت با مجموعه‌ی بزرگی از افسانه‌های ملل در هفدهمین نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان کانون حضور دارد.

بر اساس گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این انتشارات که به تازگی به طور گسترده‌تری در ژانرهای جدید ادبیات کودک و نوجوان فعالیت می‌کند با کتاب‌های مختلفی در ژانرهای فانتزی، وحشت، ادبیات کلاسیک و افسانه‌های ملل در هفدهمین نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان شرکت کرده است. از بین آثار فانتزی این ناشر برای رده‌ی سنی نوجوانان می‌توان به «اختراع هوگو کابره» از برایان سلزنیک (برنده‌ی نشان طلایی لاکپشت پرنده در ایران) و «شگفت‌زده» از همان نویسنده، مجموعه‌ی سه‌جلدی «آتش دزد» و مجموعه‌ی هشت‌جلدی «آرتمیس فاول» که از پرفروش‌ترین آثار بعد از هری پاتر بوده است، اشاره کرد.
رمان سه‌جلدی کورنلیا فونکه به نام‌ «سیاه قلب»، «سیاه رگ» و «سیاه خون» و رمان «اژدها سوار» از دیگر آثار این ناشر در ژانر فانتزی است و همگی این کتاب‌ها به چاپ چندم رسیده‌اند.
نشر افق در زمینه‌ی ادبیات کلاسیک جهان هم با ترجمه و طراحی جدید آثاری از نویسندگان مطرح جهان هم‌چون چارلز دیکنز، جک لندن و ویکتور هوگو در این نمایشگاه حضور دارد تا رضایت نوجوانان را جلب کند.
در ژانر ترسناک هم می‌شود به آثاری چون «آخرین شاگرد»، «جنگاوران جوان» و کتاب‌های تک جلدی مثل «کورالین» اشاره کرد که در نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان در خیابان حجاب تهران عرضه شده است.
از دیگر مجموعه‌های جدید این ناشر مجموعه‌ای است به نام «افسانه‌های مردم جهان» که در هر جلد آن صد افسانه از یک کشور مثل ژاپن، ترکمنستان و یا ایران گردآوری شده است.
هفدهمین جشنواره و نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان از 18 بهمن آغاز شده، تا جمعه 24 بهمن ادامه دارد و همه‌روزه از 9 صبح تا 7 بعدازظهر پذیرای خانواده‌ها و کودکان است.
بر همین اساس، انتشارات افق کودکان را هم فراموش نکرده است؛ ده‌جلدی «جودی» که مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است، مجموعه‌ی «هنری زلزله» و «مدرسه‌ی عجیب و غریب» شماری از آثار ویژه‌ی کودکان هستند که در این رویداد فرهنگی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.
بازنویسی قصه‌های شاهنامه به سبک امروزی، مجموعه‌ای دوازده جلدی است که همراه با تصاویر و شعر منتشر شده است. یک مجموعه‌ی پنج جلدی از سیامک گلشیری به نام «خون‌آشام» در ژانر ترسناک نیز از آثار تالیفی این نشر برای نوجوانان است.