حضور شیمپالو، در نمایشگاه کتاب کودک کانون

انتشارات چکه امسال با مجموعه‌ی 8 جلدی «من و شیمپالو» ویژه‌ی کودکان، در نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان در خیابان حجاب تهران حاضر شده است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مجموعه‌ی «من و شیمپالو» نوشته‌ی فرهاد حسن زاده و تصویرگری مهدی شیری توسط این انتشارات در نمایشگاه هفدهمین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان عرضه شده است. اولین جلد این کتاب، «بفرمایید پیراشکی شیمپالو» نام دارد که جدیدترین اثر انتشارات چکه است.
بر این اساس، شیمپالو موجودی تخیلی و بسیار کثیف و شلخته است. پسری به نام روزبه روزبهانی 8 ساله تصمیم می‌گیرد خاطرات 8 ساله‌ی خود را بنویسد. روزبه، عروسکی به نام جی‌جور دارد. این عروسک از بازیافت عروسک‌های پدرش در دوران کودکی درست شده است و او شروع به نوشتن تخیلاتش می‌کند.
امسال در این رویداد فرهنگی، انتشارات چکه با 35 عنوان کتاب جدید در نمایشگاه حضور دارد.
این ناشر «کتاب‌های زنده» را نیز عرضه کرده است: مجموعه‌ی «پک مک مانیا» نوشته‌ی عذرا جوزدانی و تصویرگری سحر حق‌گو شامل 6 جلد با 6 سی‌دی زنده است. هر مجموعه شامل یک کتاب و سی‌دی برای گروه سنی2 تا 6 سال است.
کتاب «سه قصه» ترجمه‌ی غلامرضا امامی، مجموعه‌ی سه جلدی «قصه‌های خوشحال» ترجمه‌ی امیر مهدی حقیقت، مجموعه‌ی 10 جلدی «دوستت دارم» نوشته‌ی حدیث لرز غلامی و تصویرگری ثنا حبیبی راد، مجموعه‌ی 8 جلدی «هانک» ترجمه‌ی فرمهر منجزی و مجموعه‌ی 2 جلدی «آزمایش‌های علمی خوردنی» ترجمه‌ی شهلا انتظاریان ازجمله تازه‌های کتاب‌ این نشر در نمایشگاه است.
این نمایشگاه تا جمعه 24 بهمن در خیابان حجاب تهران به میزبانی کانون و با شرکت 47 ناشر تخصصی درحال برگزاری است.
نمایش فیلم و انیمیشن و اجرای تئاتر و کارگاه‌های قصه‌گویی و نقاشی در حاشیه‌ی این رویداد فرهنگی، از دیگر بخش‌های نمایشگاه و جشنواره‌ی هفدهم کتاب کودک و نوجوان است.