«پرنیان قصه‌ها»ی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منتشر شد

«پرنیان قصه‌ها» ویژه‌نامه هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کتاب دوزبانه‌ فارسی انگلیسی با مدیر مسوولی محمدعلی شامانی و سردبیری محسن حموله ، مریم حسینیان دبیر تحریریه و سودابه امینی مدیر اجرایی، از سوی اداره‌کل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی طی روزهای 27 تا 30 بهمن‌ماه در شهر تهران برگزار می‌شود و در آن نزدیک به 37 قصه‌گوی ایرانی و 11 قصه‌گوی خارجی حضور دارند. معرفی این قصه‌گویان و انتشار خلاصه‌ای از قصه‌ی آنان بخشی از مطالب این کتاب را به خود اختصاص داده است.

در ابتدای کتاب جشنواره، پیام‌هایی از علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون، محمدعلی شامانی معاون فرهنگی و دبیر، محسن حموله مدیر فرهنگی، مجتبی دانشور مدیر اجرایی جشنواره، انتشار داده شده است.

در ادامه این کتاب، که در هشت فصل چاپ شده است؛ بیانیه هیات داوران و یادداشتی از مژگان خلیل‌پور مسوول دبیرخانه جشنواره، علی‌مراد خرمی کارشناس فرهنگی و پژوهش‌گر، معصومه عبدالهی مسوول بخش مجامع بین‌المللی و کمیته امور بین‌الملل، آمده است.

معرفی کتاب «رازهای قصه‌گویی» نوشته باتریس مونته رو و ترجمه فرزانه فخریان که قرار است در هنگام برپایی جشنواره رونمایی شود بخش دیگری از مطالب این کتاب را به خود اختصاص داده است.

هم‌چنین بخش‌هایی از این کتاب به قصه‌ای از محمدعلی شامانی، مهدی افروز منش و... بخش دیگری از این کتاب را تشکیل می‌دهد.

مدیرعامل کانون در یادداشت خود از مسوولان و متولیان سایر نهادهای فرهنگی و سازمان‌های دولتی و حاکمیتی، خواسته است که به موضوع قصه و قصه‌گویی به عنوان موضوعی فراتر از بحث‌های اداری و درون سازمانی بنگرند و در پاس‌داشت هنر دیرینه‌ی قصه‌گویی و ارج نهادن به مقام قصه‌گویان – این راویان افکار و اندیشه‌ها و دغدغه‌های ارزشمند جامعه- همه‌ی توان و نیروی خود را به کار گیرند.

علیرضا حاجیان‌زاده اظهار امیدواری کرده است تا دست در دست یکدیگر، به حفظ و صیانت این گنجینه‌ی پربها و میراث پرشکوه که یادگار نیاکان ماست، همت گماشته شود.

در همین ویژه‌نامه که در 56 صفحه فارسی و 29 صفحه انگلیسی منتشر شده است، اعضای شورای سیاست‌گذاری و عوامل اجرایی جشنواره نیز در صفحه‌های جداگانه‌ای به خوانندگان معرفی شده‌اند.