مسایل کودکان باید دغدغه‌ی نان شب مسؤولان شود

توجه به مسایل کودکان اگر دغدغه‌ی نان شب مسوولان شود، آن‌گاه تمامی ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات کودکان به کار گرفته خواهد شد.

به گزارش اداره‌‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دکتر سید محمد میرمحمدی عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و مشاور دفتر مقام معظم رهبری در حاشیه آیین گشایش هجدهمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی گفت: اگر امروز به کودکان توجه نکنیم، در آینده، جامعه دچار چالش‌های بزرگی می‌شود که جبران آن بسیار دشوار است.
عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی اضافه کرد: با فعالیت‌های کانون از همان سال‌های ابتدای تأسیس آن، آشنا هستم. اگر مسؤولان ارشد جامعه اهمیت کار کانون را بدانند، آنان هم مشتری خدمات ارزشمند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌شوند، بنابراین با حمایت آنان، شاهد پیشرفت و ارتقای جایگاه کانون در جامعه خواهیم بود.
دکتر میرمحمدی خاطر نشان کرد: تأکید رهبر فرزانه انقلاب نیز همواره بر دوستی با کودکان است و در سفر به استان‌های مختلف، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همواره مورد توجه ایشان بوده است که گواه آن ساخت پروژه‌های متعدد کانون به دستور مقام معظم رهبری است.
مشاور دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: برگزاری جشنواره قصه‌گویی در جهان پرتنش و خشونت امروز فرصتی است تا به واسطه قصه آرامش، امنیت و هم‌دلی به جامعه هدیه شود.
وی اضافه کرد: کودکان هر جا که باشند، آن‌جا سرشار از عشق، عاطفه و مهربانی می‌شود و کانون به زیبایی شرایطی را فراهم می‌کند تا این عزیزان در یک فضا در کنار یک‌دیگر و با حضور در فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی شاد باشند و این همت عالی جای قدردانی دارد.
وی در بخش دیگری از سخنانش از ابتکار کانون در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برای حضور پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها قدردانی کرد و گفت: تکریم پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها سبب می‌شود این بزرگان جایگاه اصلی خود را در زندگی و دوران کهن سالی در ارتباط صمیمی و لطیف با کودکان پیدا کنند.
آیین افتتاحیه هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی صبح روز 27 بهمن 1394 در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار شد.