آغاز جشنواره قصه‌گویی از 27 بهمن در تهران

هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از صبح 27 بهمن در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران آغاز می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آیین گشایش این دوره از ساعت هشت و 30دقیقه با سخنرانی محمدعلی شامانی معاون فرهنگی و دبیر جشنواره در سالن غدیر این مجموعه آغاز می‌شود.
بر اساس این گزارش در ادامه سمیه فلاح‌تفتی مربی راه‌یافته از کانون استان یزد به عنوان اولین قصه‌گو به روایت قصه‌ی خود با عنوان «دختر آفتاب و دیو سیاه» خواهد پرداخت.
در ادامه این بخش از آیین آغازین جشنواره، «نوربرت کوبر» قصه‌گویی از کشور آلمان به عنوان دومین قصه‌گو قصه‌ی «خرس کوچولو و قایقش» را روایت می‌کند.
در بخش دوم برنامه‌ی قصه‌گویی که از ساعت 10 و30 دقیقه در سالن اصلی جشنواره برگزار می‌شود ابتدا حسنا صندوق‌آبادی از ایلام با قصه‌ی «آدم کوچولوی گرسنه»، به قصه‌گویی می‌پردازد و در ادامه  «ماریون اوسینت آنه کنی» قصه‌گوی اسکاتلندی قصه‌ی «جک و درخت‌های رقصان» را روایت می‌کند و پس آن مهدی محمدیان و انسیه مستشاری هر دو از تهران به ترتیب به روایت قصه‌‌های «بلندترین صدا» و « طوقی» خواهند پرداخت.
 روایت چهار قصه توسط اعظم رهنما فلاورجانی از اصفهانی، «دیپابالاسوبرمانین» از کشور هندوستان،  نوشین فرهادی بیرگانی از چهارمحال و بختیاری و وحید خسروی از کرمانشاه به ترتیب با عنوان‌های «دهکده غرغروها»، « گوزن»، « سگی که قارقار می‌کرد» و «آگذر از رنج‌ها» بخش پایانی اولین روز هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کانون است.
این جشنواره تا روز 30 بهمن در همین مرکز به کار خود ادامه می‌دهد.