راه‌یافتگان پایانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی معرفی شدند

اسامی راه‌یافتگان به مرحله‌ی پایانی هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گفت: هیأت داواران پس از بررسی آثار 316 قصه‌گوی برگزیده استانی، اسامی راه‌یافتگان در دو بخش «رقابتی» و «غیررقابتی (تقدیری)» را معرفی کردند.
دکتر محمدعلی شامانی در ادامه افزود: در بخش «رقابتی» 20 قصه‌گوی انتخاب شده به قصه‌گویی در روزهای برپایی جشنواره می‌پردازند و به صورت حضوری داوری می‌شوند و رتبه‌های اول تا سوم جوایز ویژه جشنواره را به دست خواهند آورد.
معاون فرهنگی کانون همچنین گفت: در بخش «غیررقابتی (تقدیری)» نیز 10 قصه‌گوی منتخب در جشنواره حضور می‌یابند و ضمن بهره‌گیری از فرصت‌های ترویجی و علمی جشنواره، در اماکن فرهنگی سطح شهر تهران قصه‌گویی خواهند کرد.
دبیر جشنواره در عین حال خاطرنشان کرد: چهار قصه‌گوی برگزیده‌ی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) نیز به جشنواره دعوت خواهند شد و با بیان قصه‌های آموزنده از این امام، زمینه‌ساز ترویج فرهنگ‌ رضوی خواهند شد.
دکتر شامانی یادآور شد: در این دوره از جشنواره، در مجموع 34 قصه‌گو که شامل 4 قصه‌گو از مربیان سیار روستایی کانون، 5 قصه‌گوی آزاد، 8 قصه‌گوی جشنواره‌های پیشین قصه‌گویی‌، 4 قصه‌گوی رضوی و 13 قصه‌گوی دیگر حضور خواهند یافت.
دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در ادامه تصریح کرد: در این دوره از جشنواره 3800 قصه‌گوی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و 1624 قصه‌گوی کانونی و آزاد در اقصی نقاط کشور به اجرا در آمد.
معاون فرهنگی کانون در پایان توضیح داد که گروه داوری این دوره‌ جشنواره از رضا موزونی، حسین علیجانی، مهدی آرایی و فاطمه چایکار تشکیل شده است.
هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از 27 تا 30 بهمن با حضور قصه‌گویان ایرانی و خارجی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

اسامی راه‌یافتگان به مرحله نهایی هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی