قصه‌گویی در چهار گوشه تهران

نوزده قصه‌گوی داخلی و خارجی شرکت‌کننده در هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی هر روز در نقاط مختلف شهر قصه‌های اقوام ایرانی و ملل را برای مردم تهران روایت می‌کنند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، تهران میزبان این جشنواره است و مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب طی روزهای 27 تا 30 بهمن به قطب اصلی این رویداد فرهنگی تبدیل می‌شود اما قصه‌گویان به این، بسنده نمی‌کنند و صبح و بعد از ظهر با حضور در مناطق و مراکز عمومی در گوشه‌گوشه شهر تهران دامنه‌ی این رویداد را به نقاط مختلف پایتخت گسترش می‌دهند.
بر اساس این گزارش در نوبت صبح روز 27 بهمن 94 اولین گروه متشکل از فاطمه بحرانی از استان یزد با قصه‌ی «رفاقت»، رویا هواس‌بیگی از ایلام با قصه‌ی «حسن کچل» و فریده محمودی از استان مرکز با قصه‌ی «مارکبری» سه قصه‌گویی هستند که به مدرسه‌ی علامه طبا‌طبایی تهران واقع در خیابان مطهری خیابان لارستان می‌روند تا برای دانش‌آموزان این مدرسه قصه‌گویی کنند.
هم‌چنین در نوبت صبح این روز الیاس آذری از اصفهان، داوود ریحانی از خراسان‌رضوی و محسن کریمی از قم در ایستگاه متروی چهارراه ولی‌عصر تهران به ترتیب به روایت قصه‌های «دندون و مندونو حبه قندون»، «پسرصیاد» و «کوزه‌ای پر از سکه‌ی طلا» می‌پردازند.
در همین حال شعله‌ ایل‌بیگی از چهارمحال و بختیاری، فاطمه‌ محمودی از آذربایجان‌شرقی و ابریشم فیروزوند از استان گیلان نیز به ترتیب با قصه‌های، «تمتی دانا»، «هنرمند» و «تنها در دنیا» با حضور در مدرسه‌ی بچه‌های کار در خیابان شوش برای کودکان این مدرسه، قصه‌های خود را روایت می‌کنند.
بر همین اساس در نوبت بعداز ظهر روز اول جشنواره نیز پروین حُمیلی با قصه‌ی «خانه‌ی امن»، مهرناز شهرکی با قصه‌ی «فیل در خانه‌ی تاریک» و سیما نوروزی با قصه‌ی «آن خردمند دیگر» به ترتیب‌ از استان‌های ایلام، خوزستان و همدان در مرکز فرهنگی‌هنری شماره 37 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران واقع در شهرک قدس (غرب) انتهای خیابان شهید حسن سیف حضور خواهند یافت.
هم‌چنین اعضای مرکزفرهنگی‌هنری شماره 42 کانون تهران واقع در خیابان تهران‌نو، خیابان حصیری، خیابان پرورده ضلع جنوبی پارک پرورده  نیز در نوبت عصر میزبان قصه‌گویانی از استان‌های البرز، زنجان و فارس خواهند بود تا قصه‌های «عشق تنها»، «یخی که عاشق خورشید شد» و «افسانه‌ی روباه حیله‌گر را به ترتیب از زبان خدیجه میرزایی، یاسمن رحیمی‌نیکو و آرزو حقیقی بشنوند.
روبرت کوبر قصه‌گوی آلمانی شرکت‌کننده در هجدهمین جشنواره قصه‌گویی در این بخش میهمان فرهنگ‌سرای عطار نیشابوری واقع در میدان بریانک، خیابان شهید دعوتی، ‌خیابان شهید امیرقلی خواهد بود تا قصه‌ی «خرس کوچولو و قایقش» را برای علاقه‌مندان روایت کند.
هم‌چنینی در فرهنگ‌سرای ملل واقع در بزرگراه آیت‌ا... صدر - بلوار قیطریه بوستان قیطریه نیز سمیه ‌امیری از لرستان، پرشنگ سنگین‌آبادی از کردستان و خدیجه سلمانی از سمنان به ترتیب قصه‌های «دختر به کول»، «این‌ور دنیا آن‌ور دنیا» و « مرد شجاع» را روایت می‌کنند.
این برنامه روزهای دیگر جشنواره هم ادامه پیدا می‌کند.
هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی صبح روز 27 بهمن در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب تهران آغاز می‌شود.