اعلام برنامه‌های هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

جدول زمان و برنامه‌‌های هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این جدول زمان و مکان برگزاری آیین آغاز و پایان و مکان قصه‌گویی‌ها در کانون و سایر مراکز عمومی سطح شهر تهران، همچنین برنامه نشست‌های علمی و تخصصی این رویداد فرهنگی مشخص شده است.
بر این اساس این رویداد فرهنگی در آیینی از ساعت هشت و 30دقیقه صبح روزسه‌شنبه 27 بهمن در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب تهران آغاز می‌شود.
در ادامه برنامه‌های این روز، هفت قصه‌گوی داخلی و سه قصه‌گو از کشورهای آلمان، اسکاتلند و هندوستان به روایت قصه‌های خود در سالن اصلی برگزاری جشنواره خواهند پرداخت.
هم‌چنین در اولین روز، سه نشست علمی و کارگاه آموزشی با موضوع‌های «جایگاه قصه و عروسک در موزه‌ها»، «نگاهی به ارباب معرکه وآداب قصه‌گویی در ایران» و «نشست مدیرعامل کانون با قصه‌گویان خارجی» در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌ها برپا می‌شود.
در عین حال اعزام 19 قصه‌گوی داخلی و خارجی به مراکز شماره 37 و42 کانون، ایستگاه‌های قطارشهری، فرهنگ‌سراها و مدارس کودکان کار تهران برای قصه‌گویی از دیگر برنامه‌های این روز است.
بر همین اساس در روز 28 بهمن نیز 12 قصه‌گو در سالن اصلی برگزاری جشنواره اجرای برنامه خواهند داشت و 10 قصه‌گو نیز برای قصه‌گویی در مراکز مختلف از قبیل: بیمارستان‌ کودکان، مرکز شماره 16 کانون واقع در خیابان سرلشگر فلاحی و ایستگاه‌های قطارشهری اعزام می‌شوند.
هم‌چنین در بخش نشست‌های علمی، در دومین روز جشنواره سه نشست با موضوع‌های «آموزش قصه‌گویی دیجیتال»، «پرده‌خوانی و قصه‌ی تصویری» و «قصه‌گویی در مدارس» با حضور صاحب‌نظران این حوزه برپا می‌شود.
در همین حال در سومین روز برگزاری هجدهمین جشنواره بین‌المللی  نیز 12 قصه‌گویی در سالن اصلی اجرا می‌شود و 9 قصه‌گو به فرهنگ‌سراها، مراکز بهزیستی، مرکز شماره 15 کانون و ایستگاه‌های قطار شهری تهران اعزام خواهند شد.
 هم‌چنین برپایی چهار نشست علمی با موضوع‌های «نقش قصه در تفکر انتقادی، خلاق و مراقبتی»، «افق‌های نو در قصه‌گویی»، « یک صد و هفتاد سال با هزار و یک شب» و « رازهای قصه‌گویی»  با حضور افراد صاحب‌نظر داخلی و خارجی از برنامه‌های اعلام شده روز 29 بهمن است.
این برنامه‌ها هر روز از ساعت هشت و 30 دقیقه صبح آغاز می‌شود و تا ساعت 18 ادامه خواهد داشت که بخشی از برنامه‌های هر روز به قصه‌گویی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها اختصاص یافته است.
مراسم پایانی و تجلیل از برگزیدگان و راه‌یافتگان به مرحله نهایی جشنواره عصر روز 30 بهمن در محل سینما کانون واقع در خیابان شهید بهشتی- خیابان خالداسلامبولی(وزرا) مجتمع فرهنگی شهید ملک شامران برگزار خواهد شد.

جدول اعلام برنامه‌های هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی